Skocz do zawartości

Ludek świruje


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

Jest taki motyw, że porusza się postać (step):

GML
//kontrolowanie zmiennych

bonus_szybkosc=2*global.szybk

szybkosc=20-bonus_szybkosc

 

//zeby nie przesadzic

if global.szybk < 1 global.szybk=0

if szybkosc < 2 then szybkosc =1

 

//poruszanie sie

image_speed=0

 

switch (keyboard_key)

{

 

case vk_up:

if entered{

{if alarm[0]=-1{

alarm[0]=szybkosc

sprite_index=human_up

image_speed=1

}}}

 

break;

case vk_down:

if entered {

{if alarm[1]=-1{

alarm[1]=szybkosc

sprite_index=human_down

image_speed=1

}}}

break;

 

case vk_left:

if entered

{{if alarm[2]=-1{

alarm[2]=szybkosc

sprite_index=human_left

image_speed=1

}}}

break;

 

case vk_right:

if entered

{{if alarm[3]=-1{

alarm[3]=szybkosc

sprite_index=human_right;

image_speed=1

}}}

break;

 

}

if place_free(xx,yy)

{

if mp_linear_step(xx,yy,szybkosc,false)

{

entered = true;

if (!keyboard_check(vk_up) && !keyboard_check(vk_down)

&& !keyboard_check(vk_left) && !keyboard_check(vk_right))

{

image_single=0;

image_speed=0;

}

}

}

else

{

xx = x;

yy = y;

}

 

A w alarmach jest coś jak to:

GML
yy+=32;

entered = false;

 

Testowałem, czy system się sprawdza, ale czasami jak poklikam tymi strzałkami na wszystkie strony to obiekt zmienia położenie względem siatki! Co zrobić? Bo po prostu nie da się później poruszać - blokuje się na przeszkodach. Nie chodzi o maskę kuli bo mam taką, po prostu obiekt odchodzi od siatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...