Paqoo Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Jest taki motyw, że porusza się postać (step): GML //kontrolowanie zmiennych bonus_szybkosc=2*global.szybk szybkosc=20-bonus_szybkosc //zeby nie przesadzic if global.szybk < 1 global.szybk=0 if szybkosc < 2 then szybkosc =1 //poruszanie sie image_speed=0 switch (keyboard_key) { case vk_up: if entered{ {if alarm[0]=-1{ alarm[0]=szybkosc sprite_index=human_up image_speed=1 }}} break; case vk_down: if entered { {if alarm[1]=-1{ alarm[1]=szybkosc sprite_index=human_down image_speed=1 }}} break; case vk_left: if entered {{if alarm[2]=-1{ alarm[2]=szybkosc sprite_index=human_left image_speed=1 }}} break; case vk_right: if entered {{if alarm[3]=-1{ alarm[3]=szybkosc sprite_index=human_right; image_speed=1 }}} break; } if place_free(xx,yy) { if mp_linear_step(xx,yy,szybkosc,false) { entered = true; if (!keyboard_check(vk_up) && !keyboard_check(vk_down) && !keyboard_check(vk_left) && !keyboard_check(vk_right)) { image_single=0; image_speed=0; } } } else { xx = x; yy = y; } A w alarmach jest coś jak to: GML yy+=32; entered = false; Testowałem, czy system się sprawdza, ale czasami jak poklikam tymi strzałkami na wszystkie strony to obiekt zmienia położenie względem siatki! Co zrobić? Bo po prostu nie da się później poruszać - blokuje się na przeszkodach. Nie chodzi o maskę kuli bo mam taką, po prostu obiekt odchodzi od siatki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się