Skocz do zawartości

Przykład plecaka


Rekomendowane odpowiedzi

Zamieszczam tu wam przykład plecaka a'la Diablo ( przedmioty zajmują kilka kratek ).

 

Wszelkie propozycje/skargi/podziękowania/listy od fanów ( niepotrzebne wykreślić ) proszę zgłaszać tutaj.

Download:

v1.0 https://gmclan.org/up2596_4_Inventory.html ( W rarze zapakowane wersje .gmk i .gm666. )

v1.1 https://gmclan.org/up2596_11_invsystem.html ( GM7 i tak odpali .gm6 więc po co dwa pliki -_-. A konwertować i tak muszę... )

v1.2 https://gmclan.org/up2596_11_invsystemv1_2.html

 

Changelog:

v1.2:

stackowanie ( kilka przedmiotów w jednym miejscu, np. potiony ), funkcja sprawdzająca gdzie leży przedmiot i ile ich jest w plecaku, obracanie przedmiotów ( rolką myszki ).

v1.1:

odrobinkę poprawiona widoczność przedmiotów poza plecakiem ( większy depth i kratki plecaka są białe, więc jest to bardziej widoczne :) )

 

Mam nadzieję, że przykład się spodoba, chociaż nie ma tam nic nadzwyczajnego. Itemy mają rozmiary od 1x1 do 2x4 ( ale to można zmienić :) ).

Plecak jest w pełni elastyczny, można zmienić wysokość/szerokość kratek, ich ilość i przerwę pomiędzy nimi. Kształt to jednak tylko i wyłącznie prostokąt. ( Żadnych fikuśnych wycinków w plecaku, przepraszam :( ).

 

Oczywiście za użycie credits i buziak :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc liczyłem na coś lepszego...

 

Przede wszystkim zrób normalny drag&drop, a nie jakiś lipny system przyklejania się przedmiotu do myszki.

Po drugie, to przydałby się system obracania tych itemków - mo9że się bowiem zdarzyć sytuacja, że w plecaku zostaje mi wolny tylko mały prostokącik 2*1. A ja chciałbym tam wrzucić item o rozmiarze 1*2. I w takiej sytuacji mam pecha, choć item teoretycznie się mieści.

Po trzecie, brakuje jakiegoś, że tak to nazwę, jednolitego systemu nazywania itemków (a co za tym idzie sprawdzania ilości występowania danego itemku w plecaku).

 

Plus za to, że czegoś takiego na GMC jeszcze nie widziałem... :P

 

7/10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy, że jestem początkującym użytkownikiem GM'a, który postanowił skorzystać z twojego skryptu tworząc swoje własne MMORPG.

Jako inventory postanowiłem użyć Twojego skryptu.

Podmieniłem sprite prostokąta na sprite miecza, użyłem w grze.

Ale super, działa!

A teraz chciałbym jakoś sprawdzać, czy posiadam w inventory taki miecz...?

A, zapytam na forum...

 

No właśnie. Jak sprawdzić ilość danego itemka w inventory...?

 

Przy okazji mógłbyś zrobić system, że jeśli mam 10 powiedzmy monet, to po prostu przy monecie pojawia się napis [10].

A jeśli masz większe ambicje, to zrób system przechowywania powiedzmy amunicji - w jednym pudełku może być maksymalnie 25 pocisków.

I wiesz - zbieram pociski, idą do pudełka. A jeśli się ie mieszczą - w inventory tworzy się następne, przesuwalne pudełko.

(chodzi mi ogólnie o to, że w jednym "slocie" (pozycji inventory) może być jakaś ograniczona liczba danego itemku)

 

Powodzenia... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, brawo... ;)

 

Na co zwróciłem uwagę - jeśli wrzucę 3 many w 1, to do myszki przyklei mi się reszta - 1... :P

 

Jedyne, czego się mogę czepić to wielokrotne pokazywanie nazwy itemku - jeśli położę kilka itemków na sobie (poza plecakiem), i najadę na ich część wspólną myszką - pojawi mi się kilka nazw... ;P

Ale to akurat nie problem poprawić.

 

9/10... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...