Skocz do zawartości

Automatyczne strzelanie do przeciwnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak można zrobić strzelanie do najbliższego przeciwnika na planszy w widoku bocznym. Przeciwnik ma ustawione parent enemy. W działku do tej pory mam coś takiego:

GML
if can_shot = 1{

if collision_circle(x,y,150,enemy,true,true){

move_towards_point(enemy.x,enemy.y,0);

instance_create(x+13,y+2,Pocisk);

can_shot = 0

alarm[0] = 20

}

}

a w pocisku:

GML
move_towards_point(enemy.x,enemy.y,6);

W tym momencie działko zamiast strzelać do najbliższego wroga strzela do parent'u ustawionego dlaeko poza planszą!!! Pomóżcie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pocisku sobie zapisuj najblizszego np

GML
var klolzer;

klolzer = instance_nearest(x,y,enemy);

move_towards_point(klolzer.x,klolzer.y,6);

Bo pocisk zapewne leci do pierwszego enemy ktory byl utworzony w roomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
var klolzer;

klolzer = instance_nearest(x,y,wrog1);

move_towards_point(klolzer.x,klolzer.y,6);

To wrog1 to nie "parent", tylko obiekt przeciwnika, który ma być najbliżej.

 

E: Albo zrób jak wyżej :) Jak pisałem posta nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...