Skocz do zawartości

Dzialanie eventow


Kartofelek

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobilem sobie obiekt parent w ktorym obsluguje 2 zdarzenia - [zdarzenie po trafieniu] i zdarzenie [kolizji z innym obiektem].

 

[Collision with pocisk]

tutaj zmieniam x i y obiektu:

x = x + przesuniecie;

y = y + przesuniecie

Przesuniecie obliczam wczesniej w tym evencie czy ma isc w gore czy w dol itp (zaleznie od kierunku pocisku)

 

[Collision with obiekty_dzieci]

Tutaj umiescilem bounce all

 

Trafione obiekty faktycznie ladnie sie przesuwaly, jednak zamiast odbijac sie od innych obiektow nachodzily na nie (czyli odbijanie nie dzialalo ;/).

Rozwiazalem to bardzo prosta metoda - zmienilem kod obslugi trafienia przez pocisk:

if (!place_meting(x+przesuniecie,y,obiekty_dzieci)

x = x + przesuniecie;

if (!place_meting(x,y+przesuniecie,obiekty_dzieci)

y = y + przesuniecie

 

 

Jednak zaczalem miec watpliwosci jak dzialaja te eventy. Bo wlasciwie czemu to nie wczesniej nie dzialalo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...