XivroX Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Od razu przejdę do rzeczy, chciałbym zrobić teleportera, który by przenosił do losowego innego teleportera. I to jest problem o którego rozwiązanie teraz proszę. Szczegółowo: bohater wchodzi w teleport, a ten teleport ustawia jego x i y na pozycji innego teleportera tego samego typu, tzn. nie może teleportować do tego samego teleportera, do którego właśnie wszedł. Myślałem o tablicy jednowymiarowej, w której przechowywałbym id wszystkich teleportów a później za pomocą choose(...) bym losował, ale do edytora map będzie to trudne do zaimplementowania ;) Dziękuję za każdą pomoc :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 akcja teleportowania: GML tid=id tcount=instance_number(teleporter) if(tcount>1) while(tid=id) { tchoise=floor(random(tcount)) tid=instance_find(teleporter,tchoise) } x=tid.x y=tid.y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 GML count = 0; with( Teleport ) { if( self.id != other.id ) { other.tele[other.count] = self.id; other.count += 1; } } target = tele[floor( random( count ) )]; W target jest ID docelowego teleportera. =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Dzięki. Wszystko ładnie, pięknie działa. Nie mam zastrzeżeń. Temat zamykam i jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi