Phoenix Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Witajcie! Mam 2 pytania. 1) Wiem, że w GM'ie można użyc "Or" ale wiem jak ich używac w if'ach lecz nie wiem jak używac ich w "akcji". Mógłby ktoś kod? 2)No i jeszcze jedno pytanko całkiem prościutkie - jakiego znaku (typu <,>) użyc żeby gdy magazynek zostanie wystrzelany wartośc zmiennej odpowiadającej za magazynek była równa zeru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 1) Jak "w akcji"? OR oznacza LUB. IF ( cośtam ) OR (ew. ||) ( cośtam ) { wykonaj akcję } (JEŻELI cośtam LUB coś innego WTEDY wykonaj akcję ) 2) Przy strzale GML if( amunicja > 0 ) { akcja strzału; amunicja -= 1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 11 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 OR oznacza LUB Wiem :P Ale mi chodzi o to że np. GML if baba<0; { move_towards_point(x,y,4) or(?) instance_create(x,y,lol) } 2. Nie wiem czy mnie zrozumiałeś (albo ja ciebie) - chodzi mi o to, że gdy wystrzelam magazynek liczba naboi jest -1, a ja chce żeby była 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 do tego to or and chyba nie sloza GML switch(co_mam_do_jasnej_ciasnej_zrobic) { case 0:{break;} case 1:{<<akcja chodzenia>>} } itd or/and dziala tak: GML if(bron>0 and ammo>0) { //strzel sobie } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 11 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Aha czyli w kejsach mogę zrobic takie losowanie? np. GML case 0: { x+5} case 1: {x-5} ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Curchack Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Jeżeli chcesz losowo wybierać akcję to daj np.: GML lololol = choose(0,1); if lololol = 0 { //akcja } else { //inna akcja }; (choose losowo wybiera spośród podanych wartości xP) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 mozesz zrobic sobie timer czy alara ktory co iles czasu losuje zmienna "co_robic", albo zmienna te zmieniac zaleznie od sytuacji (zranienie, zetkniecie ze sciana itd. a potem: GML switch(co_robic) { case 0:{<<nic nie rob>>;break} case 1:{<<atakuj>>;break} case 2:{<<uciekaj>>;break} case 3:{<<patroluj>>;break} } i koncz zawsze breakiem, bo inaczej zacznie ci wykonywac nastepne linijki case-ow... @UP - tia byle nie dal do stepa tego twojego choose(), bo mu 30x na sec bedzie zmieniac kierunek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 11 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 mozesz zrobic sobie timer czy alara ktory co iles czasu losuje zmienna "co_robic" Trochę inaczej to zrobiło ale działa :] Dziękuje za pomoc :). Tylko nie wiem co z tymi operatorami może ktoś wie co zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 wie GML if(slepy==1 and gluchy==1) albo (slepy==1 && gluchy==1) { show_message("Jestem slepy i gluchy.") } if(slepy==1 or gluchy==1) albo (slepy==1 || gluchy==1) { show_message("Jestem slepy albo gluchy.") } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
getStringFromObject Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Jasny lol. Jak mozna pisac gry i nie wiedziec jak sie uzywa instrukcji warunkowych? Jak nie czaisz instrukcji warunkowcy to sie pobaw ELI :P, albo przeczytaj jakikolwiek kurs programowania. A, no i moga sie przydac podstawy z Logiki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Curchack Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Jeszcze masz exclusive or xP GML if(slepy==1 xor gluchy==1) albo (slepy==1 ^^ gluchy==1) { show_message("Jestem albo ślepy, albo głuchy (ale nie ślepy i głuchy).") } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 12 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 getString nie wiem czy czyłeś cały temat. Ale mi chodzi to, żeby po warunku w klamrach wybierało między tym a tym, zresztą już problem rozwiązany. Tylko nie wiem co do pierwszego pytania dalej :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 or się do takiego czegoś nie używa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 12 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Wiem dlatego użyłem sposobu Curchack'a. PS: Używałem tego w C++, ale zapomniałem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Używałem tego w C++, ale zapomniałem :D Padłem i umarłem... btw. skoro używałeś tego w c++ to dlaczego nie zajrzałeś w kod źródłowy albo nie sprawdziłeś jakiegoś kursu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Coś takiego: funkcja1() or funkcja2(); Normalnie by oznaczała: Wykonaj funkcję funkcja1, a jeśli zwróci ona false to wykonaj funkcję funkcja2.Jednak tak nie jest, a dlatego bo GM i tak przeleci się po wszystkich warunkach tak czy inaczej. W JS już na przykład tak nie jest i jest to dość często wykorzystywane przy optymalizacji, albo unikania pewnych problemów związanych z typami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 12 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Padłem i umarłem... btw. skoro używałeś tego w c++ to dlaczego nie zajrzałeś w kod źródłowy albo nie sprawdziłeś jakiegoś kursu? Bo zapomniałem :D. @Tymon: Dziękuje :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
getStringFromObject Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Czytalem i zrozumialem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się