Skocz do zawartości

Destroy instance


Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest możliwość przerwania zdarzenia destroy?

 

Chciałbym by zamiast niszczyć się, dany obiekt po prostu zmienił swój obrazek, ale nic poza tym - powinien istnieć dalej.

 

Dla danego obiektu ustawiam takie zdarznia:

[create]

image_speed = 0

 

[destroy]

image_speed = 0.5

 

[animation_end]

image_speed = 0

 

Jednak nie potrafię przerwać zdarzenia [destroy] :(. Czy istnieje w ogóle taka możliwość, czy po prostu trzeba zamiast tego wywoływać zdefiniowane zdarzenie [other-> user defined]? Wolałbym destroy, bo wtedy bylo by bardziej logicznie (obiekt parent niszczyl swoje dziecko ^^, ale dziecko w zaleznosci od siebie robilo by wtedy rozne specyficzne dla siebie czynnosci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość przerwania zdarzenia destroy?

 

Chciałbym by zamiast niszczyć się, dany obiekt po prostu zmienił swój obrazek, ale nic poza tym - powinien istnieć dalej.

 

Dla danego obiektu ustawiam takie zdarznia:

[create]

image_speed = 0

 

[destroy]

image_speed = 0.5

 

[animation_end]

image_speed = 0

 

Jednak nie potrafię przerwać zdarzenia [destroy] :(. Czy istnieje w ogóle taka możliwość, czy po prostu trzeba zamiast tego wywoływać zdefiniowane zdarzenie [other-> user defined]? Wolałbym destroy, bo wtedy bylo by bardziej logicznie (obiekt parent niszczyl swoje dziecko ^^, ale dziecko w zaleznosci od siebie robilo by wtedy rozne specyficzne dla siebie czynnosci)

A możesz powiedzieć, jaki efekt chcesz uzyskać? Czy po kolizji czegoś? Dlaczego jak się usuwa, to potem dopiero zmienia image_speed? Wytłumacz, człowieku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sobie obiekt, po ktorym dziedzicza inne obiekty. Owy obiekt ma taki kod:

if (life<=0) instance_destroy();

 

Ale chce by nie wszystkie obiekty ktore zostana zniszczone byly usuwane z gry. Niektore maja tylko wyswietlic animacje i istniec dalej (jako szczatki). Zawsze mozna tworzyc dodatkowa instancje, ale po protu wolalbym trzymac to w jednym obiekcie.

 

Miedzy pierwszym a drugim slajdem bedzie tworzony wybuch (dodatkowy obiekt wybuchu), po czym nastapi przejscie do drugiego slajdu (stad wlasnie image_speed=0 i image_index=image_number-1)

 

baniaki.gif

 

Problem rozwizalem tak jak pisalem wczesniej - zamiast samego zdarzenia destroy zrobilem zdarzenie user0, w ktore w razie czego wkladam klocek "smietnika" ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym by zamiast niszczyć się, dany obiekt po prostu zmienił swój obrazek, ale nic poza tym - powinien istnieć dalej.

 

to zrób

GML

visible=false

 

funkcja visible jest funkcją odpowiedzialną za widoczność obiektu możesz ją też wyłączyć w opcjach obiektu(Tak dla dodatkowych informacji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...