Kartofelek Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Czy jest możliwość przerwania zdarzenia destroy? Chciałbym by zamiast niszczyć się, dany obiekt po prostu zmienił swój obrazek, ale nic poza tym - powinien istnieć dalej. Dla danego obiektu ustawiam takie zdarznia: [create] image_speed = 0 [destroy] image_speed = 0.5 [animation_end] image_speed = 0 Jednak nie potrafię przerwać zdarzenia [destroy] :(. Czy istnieje w ogóle taka możliwość, czy po prostu trzeba zamiast tego wywoływać zdefiniowane zdarzenie [other-> user defined]? Wolałbym destroy, bo wtedy bylo by bardziej logicznie (obiekt parent niszczyl swoje dziecko ^^, ale dziecko w zaleznosci od siebie robilo by wtedy rozne specyficzne dla siebie czynnosci) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Czy jest możliwość przerwania zdarzenia destroy? Chciałbym by zamiast niszczyć się, dany obiekt po prostu zmienił swój obrazek, ale nic poza tym - powinien istnieć dalej. Dla danego obiektu ustawiam takie zdarznia: [create] image_speed = 0 [destroy] image_speed = 0.5 [animation_end] image_speed = 0 Jednak nie potrafię przerwać zdarzenia [destroy] :(. Czy istnieje w ogóle taka możliwość, czy po prostu trzeba zamiast tego wywoływać zdefiniowane zdarzenie [other-> user defined]? Wolałbym destroy, bo wtedy bylo by bardziej logicznie (obiekt parent niszczyl swoje dziecko ^^, ale dziecko w zaleznosci od siebie robilo by wtedy rozne specyficzne dla siebie czynnosci) A możesz powiedzieć, jaki efekt chcesz uzyskać? Czy po kolizji czegoś? Dlaczego jak się usuwa, to potem dopiero zmienia image_speed? Wytłumacz, człowieku :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kartofelek Opublikowano 11 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Jest sobie obiekt, po ktorym dziedzicza inne obiekty. Owy obiekt ma taki kod: if (life<=0) instance_destroy(); Ale chce by nie wszystkie obiekty ktore zostana zniszczone byly usuwane z gry. Niektore maja tylko wyswietlic animacje i istniec dalej (jako szczatki). Zawsze mozna tworzyc dodatkowa instancje, ale po protu wolalbym trzymac to w jednym obiekcie. Miedzy pierwszym a drugim slajdem bedzie tworzony wybuch (dodatkowy obiekt wybuchu), po czym nastapi przejscie do drugiego slajdu (stad wlasnie image_speed=0 i image_index=image_number-1) Problem rozwizalem tak jak pisalem wczesniej - zamiast samego zdarzenia destroy zrobilem zdarzenie user0, w ktore w razie czego wkladam klocek "smietnika" ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Chciałbym by zamiast niszczyć się, dany obiekt po prostu zmienił swój obrazek, ale nic poza tym - powinien istnieć dalej. to zrób GML visible=false funkcja visible jest funkcją odpowiedzialną za widoczność obiektu możesz ją też wyłączyć w opcjach obiektu(Tak dla dodatkowych informacji). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się