Skocz do zawartości

Podmienianie sprite'ów


Dawidsu

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem...

 

Oto co robię ja i gra. :)

1. Mam sprite rzeczs;

2. Podczas gry podmieniam go na obrazek z pliku; (sprite_replace)

3. Restartuję grę;

4. Sprite rzeczs ma na stałe wygląd tego z obrazka podmienionego w grze.

 

I co teraz? Znalazłem funkcję sprite_assign, ale cosik nie chce działać. Albo ja źle zrozumiałem jej opis. :/ Poradźcie, co mogę zrobić, ludziska poczciwe. :P (Lizustwo :jezor: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ranmus

Po restarcie rzeczs wygląda dokładnie tak jak ten obrazek z pliku.

 

@Tymon

No właściwie to jedno z moich rozwiązań. Podmienić wygląd rzeczs na rzeczs2 (takie samo jak pierwotne rzeczs). Chciałem to zrobić sprite_assign, ale nie wyszło. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle Ci się Dziadek wydaje, bo chcę, by po restarcie gry funkcją game_restart() sprite rzeczs (podczas gry podmieniony funkcją sprite_replace()) był znów taki sam jak przy pierwszym włączeniu gry (kliknięciem dwa razy w plik exe). Tymczasem po game_restart sprite jest wciąż taki sam, jak ten, na który go w grze podmieniłem funkcją sprite_replace() (czyli obrazek z pliku).

 

Może napiszę jeszcze raz:

 

Dane:

1. Jest sobie sprite rzeczs

2. Włączam grę

3. Podmieniam podczas gry funkcją sprite_replace() spite'a rzeczs na jakiś obrazek z pliku.

4. Używam game_restart()

5. Sprite rzeczs wygląda nie jak pierwotnie to miał w zwyczaju, lecz wygląda jak ten obrazek, na który go podmieniłem funkcją sprite_replace()

 

Szukane:

Co zrobić, by po game_restart() sprite rzeczs miał swój pierwotny wygląd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kryhu90

Nie będzie dobrze. Zmienia się cały sprite, a nie _przypisanie danego sprite'a do obiektu_. To, co podałeś jest banalne i do banalnych rzeczy. :) A ja używam draw_sprite().

Zresztą to już proponował Tymon. Nawet napisał to tak samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tak:

 

W create:

rzeczs_=0;

 

W draw dajesz kod:

if (sprite_exists(rzeczs_))
   {
   draw_sprite(rzeczs_,0,x,y);
   }
else
   {
   draw_sprite(rzeczs,0,x,y);
   }

 

A w dowolnym evencie, w którym ma nastąpić zamiana sprita 'rzeczs' dajesz:

rzeczs_=sprite_add('sprite.bmp',1,false,true,false,true,0,0);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@krychu90

@Zakol

Możnaby tak zrobić, ale to znów dodatkowe linie w Draw i zwalnianie gry...

 

Już wiem! Funkcja sprite_assign(ind,spr) przypisuje wygląd sprite'a spr sprite'owi ind. Dopiero teraz do tego udało mi się dojść. Tak późno, bo ta funkcja jest jakaś dziwna... w helpie i w spisie zmiennych jest podana inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...