Dawidsu Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Mam problem... Oto co robię ja i gra. :) 1. Mam sprite rzeczs; 2. Podczas gry podmieniam go na obrazek z pliku; (sprite_replace) 3. Restartuję grę; 4. Sprite rzeczs ma na stałe wygląd tego z obrazka podmienionego w grze. I co teraz? Znalazłem funkcję sprite_assign, ale cosik nie chce działać. Albo ja źle zrozumiałem jej opis. :/ Poradźcie, co mogę zrobić, ludziska poczciwe. :P (Lizustwo :jezor: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 sprite_index=<nazwa sprita>; Próbowałeś? :P EDIT Grr, chyba źle zrozumiałem. Chcesz podmienić istniejący sprite? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 22 Grudnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Hmmm, po restarcie rzeczs wyglada jak ten z pliku czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 @Ranmus Po restarcie rzeczs wygląda dokładnie tak jak ten obrazek z pliku. @Tymon No właściwie to jedno z moich rozwiązań. Podmienić wygląd rzeczs na rzeczs2 (takie samo jak pierwotne rzeczs). Chciałem to zrobić sprite_assign, ale nie wyszło. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 22 Grudnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Przepraszam bardzo, ale co chcesz osiągnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Chcę osiągnąć to, żeby po restarcie gry sprite rzeczs wyglądał znów tak samo jak przy pierwszym włączeniu gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Wydaje mi sie że Dawidsu chce osiągnąć coś w rodzaju wgrywania własnych postaci i żeby potem własna postać była wykorzystywana zawsze :P. Można by tak użyć plików tekstowych i w nich przechowywać informacje na temat sprajta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Źle Ci się Dziadek wydaje, bo chcę, by po restarcie gry funkcją game_restart() sprite rzeczs (podczas gry podmieniony funkcją sprite_replace()) był znów taki sam jak przy pierwszym włączeniu gry (kliknięciem dwa razy w plik exe). Tymczasem po game_restart sprite jest wciąż taki sam, jak ten, na który go w grze podmieniłem funkcją sprite_replace() (czyli obrazek z pliku). Może napiszę jeszcze raz: Dane: 1. Jest sobie sprite rzeczs 2. Włączam grę 3. Podmieniam podczas gry funkcją sprite_replace() spite'a rzeczs na jakiś obrazek z pliku. 4. Używam game_restart() 5. Sprite rzeczs wygląda nie jak pierwotnie to miał w zwyczaju, lecz wygląda jak ten obrazek, na który go podmieniłem funkcją sprite_replace() Szukane: Co zrobić, by po game_restart() sprite rzeczs miał swój pierwotny wygląd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 użyj zamiast sprite_replace() sprite_index=<nazwa sprita>; po restarcie powinno wtedy być dobrze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 @kryhu90 Nie będzie dobrze. Zmienia się cały sprite, a nie _przypisanie danego sprite'a do obiektu_. To, co podałeś jest banalne i do banalnych rzeczy. :) A ja używam draw_sprite(). Zresztą to już proponował Tymon. Nawet napisał to tak samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 w takim razie niech się zmienia draw_sprite(), a nie sprite_replace() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 A może tak: W create: rzeczs_=0; W draw dajesz kod: if (sprite_exists(rzeczs_)) { draw_sprite(rzeczs_,0,x,y); } else { draw_sprite(rzeczs,0,x,y); } A w dowolnym evencie, w którym ma nastąpić zamiana sprita 'rzeczs' dajesz: rzeczs_=sprite_add('sprite.bmp',1,false,true,false,true,0,0); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 @krychu90 @Zakol Możnaby tak zrobić, ale to znów dodatkowe linie w Draw i zwalnianie gry... Już wiem! Funkcja sprite_assign(ind,spr) przypisuje wygląd sprite'a spr sprite'owi ind. Dopiero teraz do tego udało mi się dojść. Tak późno, bo ta funkcja jest jakaś dziwna... w helpie i w spisie zmiennych jest podana inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Ale jak zresetujesz to sprite dalej bedzie taki sam :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Ale jak zresetujesz to sprite dalej bedzie taki sam :P Słucham? ;) Tak, ale w Create dam funkcję sprite_assign w jakimś warunku (już dałem i działa :D ) i będzie. Właściwie: już jest. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się