kemot00 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Yo. Mam problem jak zrobić wroga żeby strzelał do mnie i miał 50HP.. i chcę żeby chodził... np byle gdzie.. Tak jak na gierce It Bomb 2. ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 podaj rzut, bo nie wiem czy robisz platformówkę, pacmana, czy top-down <_< a to się między sobą duuuużo różni (bardzo dużo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ch3mical Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 W create wroga: health=50 Przy kolizji z pociskiem (czy nie wiem jak to tam robisz): health-=15 W step wroga: if health <0 instance_destroy A chodzenie to ci powiem dopiero jak podasz rzut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 jessli chcesz to Ci pomoge . pisz na pw. takie rzeczy sa latwe. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Masz ai wroga w top-down: http://gmc.yoyogames.com/lofiversion/index.php/t350113.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kemot00 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 podobnie tak jak pacman, tylko ze u mnie zbiera się kasa i przechodzi do następnego poziomów. a ja chciałbym jeszcze wstawić wroga,z eby atakowali mnie - np. z pistoletem ;]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 podobnie tak jak pacman, tylko ze u mnie zbiera się kasa i przechodzi do następnego poziomów. a ja chciałbym jeszcze wstawić wroga,z eby atakowali mnie - np. z pistoletem ;]. Najlepiej ustaw patche. A strzelanie to alarmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kemot00 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 ale ja nie umiem robic patche ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 cos takiego znalazlem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 cos takiego znalazlem Zbyt trudni przeciwnicy i trochę nierealnie się poruszają. --------------------------------------------------- Tu masz kod na strzelanie: create wroga: GML alarm[0]=room_speed; alarm[0] wroga: GML alarm[0]=room_speed; if (distance_to_object(gracz)<200) instance_create(x,y,pocisk); w create pocisku: GML speed=5; direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y); w outside room i kolizji z przeszkodami w pocisku: GML instance_destroy(); A tu bardzo prosty kod na podążanie wrogów za graczem: step wroga: GML if (distance_to_object(gracz)>5){ move_towards_point(gracz.x,gracz.y,2); }else{ speed=0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 zgodnie ze wskazówkami zrobiłem tak w create pocisku: speed=6; if(object_exists(shotgun)) { direction=point_direction(x,y,shotgun.x,shotgun.y); } if(object_exists(deagle)) { direction=point_direction(x,y,deagle.x,deagle.y); } if(object_exists(strzelba)) { direction=point_direction(x,y,strzelba.x,strzelba.y); } I nawet pojedynczo, bez warunku: direction=point_direction(x,y,strzelba.x,strzelba.y); wyświetla błąd "unknown variable x" :/ Proszę o poprawę kodu, bo zapewne coś z przecinkami i kropkami jest źle, a ja się męczę już dość długo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 object_exists zamień na instance_exists Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 W create: zycie = 50 //ile zycia ma wróg. w step: if zycie <= 0 { instance_destroy() } move_towards_point(random(szerokosc mapy),random(wysokosc mapy),szybkosc) w kolizją z nabojem dajesz zycie -= 1 //1 zycie mu odejmujesz... Co do tego kodu ( direction=point_direction(x,y,strzelba.x,strzelba.y); ) powinieneś dać żeby twoje x.y strzelba było w miejscu gdzie strzelasz xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marker Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Dzięki, Maxpayn :P Pomogło, jednakże do shotguna idzie, do deagla leci, a do strzelby w ogóle się nie ruszy xd teraz będę się zastanawiał, o co chodzi :P ale ogółem dzięki <OK> EDIT: Już działa :) Były inne kody do tego i w jednych przyspieszał, w drugich zwalniał :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się