Skocz do zawartości

Spacebar Mania


Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Spacebar Mania

 

Gatunek: gra jednoprzyciskowa

Opis: Wirus zaatakował system, pochłaniając przy tym większość grafik, dźwięków a także kodów odpowiedzialnych za różne przyciski (po raz kolejny wrednie uzasadniam co najmniej taką sobie grafikę :P). Jedyna możliwość sterowania to spacja. Przy użyciu tej właśnie spacji nasz bohater musi najpierw przejść trzy testy: zręczności, wzroku i umysłu (każdy po trzy poziomy) by udowodnić, że potrafi pokonać wirusa (co jest z kolei w ostatnim poziomie). Wysłana wersja posiada dwa pierwsze testy.

 

Ps. A propos testów - przydaliby się jacyś betatesterzy, jakby co to na PW słać zgłoszenia. Szczególnie zależy mi na osobie, która dobrze zna język angielski i potrafiłaby wyłapać wszystkie pomyłki (wówczas mógłbym jej przekazać wszystkie teksty w grze).

 

Download: Archiwum z grą (GMClan) (należy pobrać jako pierwsze)

Archiwum z muzyką (GMClan) (należy pobrać w drugiej kolejności, można podczas grania)

Archiwum z grą (4shared)

Archiwum z muzyką (4shared)

 

Dla miłośników kompromitujących materiałów:

Dawna wersja

Rozmiar pliku: 5 MB (archiwum z grą) + 15 MB (archiwum z muzyką)

 

Autorzy:

Programowanie:
Copperdragon

Fabuła:
Copperdragon

Grafika:
Copperdragon

Muzyka:
Rayko (modulez.org)

Screeny:

Screen1

Screen2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po scenach za dużo nie widać. Nawet nie ściągam. 2/5 na zachente.

Wybacz, ale ciężko mi przyjąć krytykę kogoś, kto nie wie, jak pisze się słowo "zachęta". Poza tym mimo wszystko przed wystawieniem oceny warto zapoznać się z samą grą. A że narzekałeś na brak screenów to masz.

 

Ghost: nie pierwszy raz spotykam się z taką opinią odnośnie poziomu trudności. I wiesz co? Coś w tym chyba faktycznie jest. ^^ Fakt faktem, że ta gra stanowi naprawdę spore wyzwanie i raczej przeciętna osoba szybko się z tym nie upora.

 

BTW: nie chciałby ktoś zostać betatesterem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screeny tongue2.gif przynam duzo nie mowia, a narazie nie moge sciagnac bom usze do 15.15 przesiedziec w szkole, jak wroce to sie to bedzie pierwsza rzecz do zrobienia biggrin.gif

To zes przesiedzial :o

 

Fajny pomysl ale nic wiecej. Denerwujace to. Chociaz ogolnie cala gra prezentuje sie fajnie, rozgrywka jest do kitu :/

Naciagane 3/5 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po scenach za dużo nie widać. Nawet nie ściągam. 2/5 na zachente.

 

Nie lubię takich ludzi patrzą po screenach i myślą że wszystko wiedzą, a g**no wiedzą. Bo po grafice widać tylko 30-40% całej gry. Teraz zacytuje samego siebie "Grafika jest ważna ale najważniejsza jest grywalność".

Ocenę dam w edicie bo ściąga mi się z gó****ną prędkością 8.9 kB na sekundę. Ludzie wrzucajcie na upoloader GMC!!!

 

E. Ciężka gra a o co chodzi w 1 misji bo z tego co skapowałem trzeba przytrzymać przez 5 sekund spację.

 

Grafika: 2/5

Grywalność: 4/5

Klimat:4/5

Ogólnie 3,2~dobra zaokrąglę Ci na 4 bo gra mi się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie 3,2~dobra zaokrąglę Ci na 4 bo gra mi się podoba.

To ty chyba zaokrąglać nie umiesz ;p

A co do gry cholernie trudna, pierwszego poziomu za skurczybyka nie mogłem przejść.Grafika, czarno-biała, ale ma swój klimat.Zresztą w tej grze w ogóle nie chodzi o grafikę.Grywalność była by większa, gdyby nie była aż tak trudna.Dam ci 3/5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka gra a o co chodzi w 1 misji bo z tego co skapowałem trzeba przytrzymać przez 5 sekund spację.

Nie no, wiesz, po prostu rządzisz. Naprawdę, znakomicie poprawiłeś mi humor tym tekstem! :D

To może ja przetłumaczę:

 

Trzymaj spację aby unikać ścian!

(w każdym poziomie możesz poddać się trzymając spację przez 5 sekund)

 

Chyba paradoksalnie moja cierpliwość w tworzeniu gier okazuje się być wyjątkowo uciążliwa. Bo czytając o tym, jak to wysoki poziom trudności u mnie jest dochodzę do wniosku, że mam zbyt wiele cierpliwości do swoich gier (no, ale jak swego czasu przechodziłem poziom platformówki, w której należało wyuczyć się na pamięć ukrytych kolców, to raczej niewiele rzeczy potrafi mnie zniechęcić). ^^

 

A propos downloadu:

Link z uploadera (jak sobie życzyliście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po latających ściankach jest poziom, w którym klikamy spację, żeby się obrócić o 90 stopni. Trzymając spację przyspieszamy i resetujemy poziom wpadając w ścianę. Jak więc mamy przytrzymać tą spację 5 sekund, aby wyjść z gry? Musiałem wyłączyć menedżerem zadań... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł jest ciekawy, wykonanie też niezłe, jednak poziom trudności rzeczywiście przydałoby się zmniejszyć, albo przynajmniej dać możliwość jego wyboru na początku gry. Przykładowo na poziomie łatwym levele trwałyby jedynie 30 sekund, na średnim minutę, a na najwyższym półtora minuty. Zbyt małe rozbudowanie gry i brak dodatkowych atrakcji powoduje ze nudzi się ona po niedługim czasie. Daje 3 gwiazdki za oryginalny pomysł i dobre wykonanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że pojawiła się nowa wersja, starą usunąłem z serwera GMClanu, więc link wewnątrz jednego z moich postów jest już nieaktualny (pierwszy post zaktualizowałem, co by nie było wątpliwości). Miłośnicy kompromitujących materiałów mogą skorzystać ze starego linka na serwerze 4shared. Obecna wersja jest znacznie bardziej rozbudowana od poprzedniej, na pierwszy rzut oka wydaje się, że chodzi o taki bajerek w rodzaju licznika całkowitego czasu spędzonego przy grze, później jednak pojawia się kolejna nowość, która co prawda nie zmniejsza poziomu trudności poszczególnych poziomów, jednak całych testów już tak - mianowicie możliwość zaczynania od planszy, w którą się ostatnio grało (trzeba tylko uważać, aby podczas kontynuowania nie wcisnąć innego przycisku). Fakt, że i tak i tak musiałem to dodać, bo inaczej sumienie nie dawałoby mi spokoju - wszak zmuszanie do przechodzenia plansz w ciągu jednej gry nawet, jeśli można wtedy ostatnią tłuc w nieskończoność bez powrotu do poprzednich jest troszkę bezsensowne.

 

Niestety, jeśli chodzi o czas potrzebny na ukończenie pierwszych dwóch poziomów pierwszego testu, nie skróciłem go uznając, że wówczas byłoby za łatwo. :P Ja akurat nie widzę tam nic tak okropnie trudnego, żeby nazywać to Mission Impossible. Czy naprawdę bardzo wiele czasu zajmuje opanowanie poruszania się o jedną "kratkę" 32x32 (niekoniecznie bardzo dokładnego)? Bo jeśli pominąć nieliczne sytuacje, kiedy robi się odrobinę (ale raczej nie strasznie) groźnie, to plansza sprowadza się właśnie do tego, aby poruszać się co jedno takie pole, kiedy tylko jesteśmy zagrożeni. To jest akurat taki trochę Frogger, tyle, że wymaga odrobiny wyczucia aby postać wylądowała na właściwym polu. Nie wiem, czy tak trudno wpaść na tę taktykę, czy też trudno ją zrealizować (na granicach to faktycznie może sprawiać drobne trudności, ale żeby aż takie narzekania były?), mi tam przechodzenie obu etapów (jeden wzdłuż, drugi wszerz) zajmuje zwykle parę minut (fakt, że zdążyłem to wypracować, ale też nie odczuwałem za bardzo strasznego poziomu trudności).

 

Jeśli chodzi o etap z obracaniem się, błąd z wychodzeniem już naprawiony.

 

Co poza tym nowego? W zasadzie nic oprócz Test of Mind i The Ultimate Challenge, czyli dwóch najfajniejszych moim zdaniem etapów w grze. Toteż w takiej sytuacji cytat:

Zbyt małe rozbudowanie gry i brak dodatkowych atrakcji powoduje ze nudzi się ona po niedługim czasie.

jest tym bardziej bezzasadny. Co prawda nie wiem, jak rozumieć "dodatkowe atrakcje", aczkolwiek parę wstawek typowych dla mojego poczucia humoru się znalazło, natomiast jeśli chodzi o rozbudowanie. Nie wiem, jaką Morgo przyjął definicję (jeśli nie zgadza się z następującą, prosiłbym o podanie własnej), w każdym razie moim zdaniem w przypadku gry, która posiada 8 dość znacznie różniących się pod względem rozgrywki i 9 pod względem silnika poziomów ciężko mówić o zbyt małym rozbudowaniu. Natomiast zgodzę się, że ta gra faktycznie może się znudzić po niedługim czasie - wszystko zależy od osoby, która gra. Niektórych poziom trudności odrzuca, inni traktują to jako wyzwanie.

 

Ponieważ całość zajmuje trochę miejsca, podzieliłem to na dwa archiwa. W pierwszym znajduje się plik z grą, bibliotekami JBFMod, utworem menu i pierwszego testu, natomiast w drugim - pozostała część muzyki. Czemu akurat taki podział? Ponieważ kiedy zostanie pobrane pierwsze archiwum, będzie można pobierać drugie w tle podczas grania. Jest to również rozwiązanie korzystne dla osób ceniących muzykę z własnej playlisty nad modułki dodane do gry - pobiorą tylko dwa niewielkie utworki załączone do pliku z grą zamiast opasłego archiwum, z którego niecałe 10% to gra (co robi znaczną różnicę w porównaniu z 40%-ową zawartością gry w podstawowym archiwum).

Oba archiwa należy wypakowywać do tego samego folderu.

Link do gry

Link do muzyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jaką Morgo przyjął definicję (jeśli nie zgadza się z następującą, prosiłbym o podanie własnej), w każdym razie moim zdaniem w przypadku gry, która posiada 8 dość znacznie różniących się pod względem rozgrywki i 9 pod względem silnika poziomów ciężko mówić o zbyt małym rozbudowaniu. Natomiast zgodzę się, że ta gra faktycznie może się znudzić po niedługim czasie - wszystko zależy od osoby, która gra. Niektórych poziom trudności odrzuca, inni traktują to jako wyzwanie.
Zgadzam się z tą opinią i po namyśle doszedłem do wniosku że właściwie ciężko jest rozbudować grę w której steruje się tylko jednym przyciskiem, więc zwracam honor :]. Co jednak nie oznacza że się nie da tego zrobić, przykładem jest gra "Ślepy Ninja" autorstwa Pozika. Odnośnie Twojej gry to przyznam się bez bicia, że moje pokłady cierpliwości wyczerpały się już przy pierwszym zadaniu :P. Grałem już w wiele irytująco trudnych gier i jakoś po kilku próbach udawało mi się przez nie przebrnąć. Tutaj zwyczajnie mi się nie chciało :]. Może po prostu nie jestem docelowym odbiorcą tej gry :P.

 

ps: u mnie również pojawił się błąd wymieniony przez PoxiPola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ww. błędu: nie wiem, z czego on wynika, przypuszczam, że zależy od komputera, bo jak sprawdzałem grę na innym komputerze niż mój to również coś takiego się pojawiało. O so chozi, nie mam bladego pojęcia choć próbowałem szukać w Google.

 

Najwidoczniej faktycznie nie jesteś docelowym odbiorcą, skoro po prostu nie chciało ci się przejść pierwszego poziomu. A co do cudów jakie można wyprawiać ze spacją to to wiem, "Ślepy Ninja" to jedno, ale tym to nawet porządną walkę w stylu Final Fantasy można zrobić (sprawdzałem ^^), a jakby się uprzeć, to to już jest całkiem solidny punkt wyjściowy do jako takiego RPG. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...