Skocz do zawartości

Zniszczenia


Hobik

Rekomendowane odpowiedzi

Podejrzewam że byćmorze był już taki temat jak tak to sorry, ale szukałem i nieznalazłem. Jestem początkujący a właściwie to wracam do gamemakera po latach i zapomniałem jak to się robiło mam dwa somochodziki w tym jeden boot :) jeździ sobie drugim ja steruję chcę zrobić tak aby przez siebie nieprzejerzdzały tz. gdy chcę się z nim zderzyć to przez niego przejerźdźam. Druga sprawa gdy się z nim zdeżę chcę aby moje auto się zniszczyło mam już gotowego Spritesa ze zniszczoną furą. Proszę o jasne wytłumaczenie (jestem ciemny) z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obrotów sprite'a, to jeżeli masz zarejestrowaną ver. 6, to w step dajesz:

image_angle=direction;

 

Jeżeli nie, to otwierasz sprita i:

Animation -> Rotation Sequence -> Counter-Clockwise -> Number of frames '20'

 

W kodzie dajesz:

[Create]

image_speed=0;

[step]

image_index=direction/18;

 

Ażeby samochodzik się obracał, to w [step]:

if (keyboard_check_direct(vk_left))
   {
   direction+=18;
   }

if (keyboard_check_direct(vk_right))
   {
   direction-=18;
   }

 

Żeby samochodzik się ruszał i cofał, używasz 'speed= ;'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się zrobić tak jak zdeżę się z autkiem drugim bootem to moje się popsuje :) ale nadal moje auto się nieobraca się przy skręcaniu i przejerzdźa jak prze ducha przy zderzeniu :( a i chciałbym uniknąć jakoś tych kodów jeżeli to morzliwe bo wkleiłem te kody tam gdzie kazaliście i przy porubie uruchomienia gry wyskakuje error

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlatego, że w GM 5.x nie ma image_angle. Dlatego, radzę ci zrobić coś takiego:

- otwierasz edytor sprite na samochodzik

- bierzesz Animation

- wybierasz Rotation Sequence

- tam Counter-Clockwise

- w Number of Frames wpisujesz 32.

Potem, zamiast kodu

image_angle=direction;

dajesz taki:

image_index=direction;

Nie wiem, czy to zadziała, bo dawno nie siedziałem w GM 5.0, ale jakby nie działało, to usuwasz wszystkie klatki które tak powstały w tym sprite, poza numerkiem 0 i ustawiasz jeszcze raz to co tam wyżej, ale Number of Frames dajesz 360. To już pójście po najniższej linii oporu, ale musi działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim kodzie gdzie go znajde?? a i pozwoliłem sobie włączyć gre bez tego code i autko samo cały czas się obraca ale nieciekawie to wygląda bo auto tylko stojąc w pionie wygląda okazale (jest całe) ale bokiem ma odcięty bagarznik i maske

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TUTAJ masz prymitywny przykład ruchu samochodu w GM5.

 

Żeby wprowadzić animację samochodu, wchodzisz w opcje sprite'a i po kolei:

 

UWAGA!! Sprite samochodzika MUSI być zwrócony w PRAWĄ STRONĘ!

 

1. Images -> Crop ... -> wpisujesz DŁUGOŚĆ samochodu * 0.75

 

2. Animation -> Rotation Sequence -> Counter-Clockwise -> wpisujesz w "number of frames" liczbę 36

 

3. Images -> Crop ... -> wpisujesz 0

 

4. Zatwierdzasz edycję sprite'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ochote ROZPIER**** MUJ POKURW*** KOMPUTER kur***!!!!!! zrobiłęm według przykłądu i wszystko ładnie działało ale coś mnie pokusiło żeby zwiększyć liczbę number of frames do 120. i włączam i niedziął ale cot am przed tem zasejwowałem ale sejwuw niema bo game maker ma downa i tyle..... ale prubuję ratować sytułację zmniejszam liczbę znowu do 36 włączam gre i .... niedziała :(:(:( auto jedzie dobrze ale skręty poprostu warjują np: strzymam up i chcę skręcić to auto BŁYSKAWICZNIER się obraca jak puszę już skręt to często jest tak że auto jedzie tyłem albo bokiem mimo iż tyrzymam up :(:(:( pomużcie plisss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...