Hobik Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Podejrzewam że byćmorze był już taki temat jak tak to sorry, ale szukałem i nieznalazłem. Jestem początkujący a właściwie to wracam do gamemakera po latach i zapomniałem jak to się robiło mam dwa somochodziki w tym jeden boot :) jeździ sobie drugim ja steruję chcę zrobić tak aby przez siebie nieprzejerzdzały tz. gdy chcę się z nim zderzyć to przez niego przejerźdźam. Druga sprawa gdy się z nim zdeżę chcę aby moje auto się zniszczyło mam już gotowego Spritesa ze zniszczoną furą. Proszę o jasne wytłumaczenie (jestem ciemny) z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 19 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 A i jak chcę skręcić samochodem to on jedzie bokiem :( nieciekawie to wygląda jak zrobić żeby auto się obruciło?? (mam nadzieje że to niejest zbyt trudne i mi się uda :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Robisz w klockach czy w kodzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Ad.1) Brak kolizji... Ad.2) Po zderzeniu z 2 samochodem daj kod: sprite_index = nazwa_spritea_ze_zniszczonym_wozem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Co do obrotów sprite'a, to jeżeli masz zarejestrowaną ver. 6, to w step dajesz: image_angle=direction; Jeżeli nie, to otwierasz sprita i: Animation -> Rotation Sequence -> Counter-Clockwise -> Number of frames '20' W kodzie dajesz: [Create] image_speed=0; [step] image_index=direction/18; Ażeby samochodzik się obracał, to w [step]: if (keyboard_check_direct(vk_left)) { direction+=18; } if (keyboard_check_direct(vk_right)) { direction-=18; } Żeby samochodzik się ruszał i cofał, używasz 'speed= ;'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 19 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Wolę aby mi to ktoś wytłumaczył w klocakach a mam Game makera 5 tego darmowego a tę kolizje to się robiło w klockach bo kiedyś taką zrobiłęm ale teraz niewiem jak :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 19 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Step i create gdzie to jest.. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 O kurde chłopie. Z GM5 będzie trudniej, bo nie ma w nim niektórych funkcji o których wspominali poprzednicy. Ściągnij naprawdę wersję 6.1. Wszystkie potrzebne funkcje są bez rejestracji, więc raczej... A co do step i create: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 19 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udało mi się zrobić tak jak zdeżę się z autkiem drugim bootem to moje się popsuje :) ale nadal moje auto się nieobraca się przy skręcaniu i przejerzdźa jak prze ducha przy zderzeniu :( a i chciałbym uniknąć jakoś tych kodów jeżeli to morzliwe bo wkleiłem te kody tam gdzie kazaliście i przy porubie uruchomienia gry wyskakuje error Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 To dlatego, że w GM 5.x nie ma image_angle. Dlatego, radzę ci zrobić coś takiego: - otwierasz edytor sprite na samochodzik - bierzesz Animation - wybierasz Rotation Sequence - tam Counter-Clockwise - w Number of Frames wpisujesz 32. Potem, zamiast kodu image_angle=direction; dajesz taki: image_index=direction; Nie wiem, czy to zadziała, bo dawno nie siedziałem w GM 5.0, ale jakby nie działało, to usuwasz wszystkie klatki które tak powstały w tym sprite, poza numerkiem 0 i ustawiasz jeszcze raz to co tam wyżej, ale Number of Frames dajesz 360. To już pójście po najniższej linii oporu, ale musi działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 20 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 w jakim kodzie gdzie go znajde?? a i pozwoliłem sobie włączyć gre bez tego code i autko samo cały czas się obraca ale nieciekawie to wygląda bo auto tylko stojąc w pionie wygląda okazale (jest całe) ale bokiem ma odcięty bagarznik i maske Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 TUTAJ masz prymitywny przykład ruchu samochodu w GM5. Żeby wprowadzić animację samochodu, wchodzisz w opcje sprite'a i po kolei: UWAGA!! Sprite samochodzika MUSI być zwrócony w PRAWĄ STRONĘ! 1. Images -> Crop ... -> wpisujesz DŁUGOŚĆ samochodu * 0.75 2. Animation -> Rotation Sequence -> Counter-Clockwise -> wpisujesz w "number of frames" liczbę 36 3. Images -> Crop ... -> wpisujesz 0 4. Zatwierdzasz edycję sprite'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 20 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 punkt 1 i 2 się ze soba niezgadzają :( a autko nadal samo się obraca ale już całe ale samo się kręci w kułko :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Między punktami 1 2 i 3 dajesz OK i wykonujesz nastepny -.- Zeby sie nie krecilo przez caly czas, to zrob tak jak jest w moim przykladzie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 20 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Mam ochote ROZPIER**** MUJ POKURW*** KOMPUTER kur***!!!!!! zrobiłęm według przykłądu i wszystko ładnie działało ale coś mnie pokusiło żeby zwiększyć liczbę number of frames do 120. i włączam i niedziął ale cot am przed tem zasejwowałem ale sejwuw niema bo game maker ma downa i tyle..... ale prubuję ratować sytułację zmniejszam liczbę znowu do 36 włączam gre i .... niedziała :(:(:( auto jedzie dobrze ale skręty poprostu warjują np: strzymam up i chcę skręcić to auto BŁYSKAWICZNIER się obraca jak puszę już skręt to często jest tak że auto jedzie tyłem albo bokiem mimo iż tyrzymam up :(:(:( pomużcie plisss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Najprościej będzie jak wrzucisz to do uploadera i dasz tu linka, wtedy odrazu znajdziemy błędy. Ostatni jasnowidzenie, jasnosłyszenie i czary detekcyjne kiepsko mi działają na gmclanie. :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 20 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Tamto autko już nigdy niezadziała usunołem je i wsadziłęm całkiem nowe zrobił praktycznie wszystko od nowa i dziła i już niekombinuje sorki ż etak namieszałem na forum ale którym edytuje się posty ??? a i dzięki za pomoc :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Przy twoim poście obok QUOTE i REPLAY. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się