Woock Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Zapraszam do dyskusji na temat tych mniej znanych, czy nawet niszowych systemów rpg. Jestem pewien, że ktoś słyszał o czymś ciekawym :). Nie chodzi mi w tym temacie o te najznańsze, jak D&D, Warhammer, Neuroshima i Świat Mroku. Ja na ten przykład gram głównie w systemie GURPS. Co prawda za granicą ma wielkie armie fanów, ale w Polsce nadal mało kto o nim słyszał. Otóż główną zaletą systemu jest jego uniwersalność. System nie narzuca nam świata gry - możemy go bez problemu dopasować do każdego settingu, jaki tylko MG sobie wymarzy. W samej podstawce jest opisanych mnóstwo cech, a jeśli nie znajdziemy tego, czego szukamy, nic nie stoi na przeszkodzie, by dodać własne. Cały system działa na k6. Inną rzeczą, którą uwielbiam w GURPSie, jest brak takiego pojęcia, jak klasa/profesja postaci. Grasz kimkolwiek chcesz, bez potrzeby wciskania się w nieporęczne podziały rodem z D&D. Wersja GURPS Lite jest dostępna za darmo na stronie http://www.sjgames.com/gurps/lite/. Inną ciekawostką, jaką ostatnio znalazłem, jest system All the Little Things (dostępny za darmo tu). W AtLT wcielamy się w przedmioty codziennego użytku, które na skutek zwykłego ludzkiego przywiązania zyskują ludzkie cechy. Ten system również bazuje na samych k6, a do tego składa się w nim na postać jeszcze mniej głównych statystyk, niż GURPSowe cztery. Postać składamy tu z komponentów pozwalających na mechaniczne odwzorowanie wszelkich zabawek czy narzędzi, jakimi gracz może zechcieć grać. Hmm, gdzieś powinienem mieć w pdfie podręcznik do Alternity... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistyk Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Jeśli chodzi o GURPS'a to miał w nim powstać Fallot 3 ale twórcy zmienili zdanie i zastosowali S.P.E.C.J.A.L ;p A w tym miesiącu ma wyjść gra na innym popularnym niemieckim systemie: The Dark Eye. Wielka dupa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Na pewno ktoś o tym słyszał i grał: System walki turowej, w której ciosy/uniki ustalamy przed meczem. (4ex. versus.thewitcher.com ), wg. mnie nawet ciekawe, pomijając to, że trzeba czekać aż przeciwnik łaskawie przyjmie wyzwanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Jeśli chodzi o GURPS'a to miał w nim powstać Fallot 3 ale twórcy zmienili zdanie i zastosowali S.P.E.C.J.A.L ;pgurps już miał być w pierwszym fo, tak btw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 28 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Liczyłem, że dowiem się czegoś o jakichś ciekawych systemach rpg, a nie (przekręconej) "ciekawostki" na temat przeze mnie wymienionego GURPSa :(. A SPECIAL to wbrew nazwie nie jest specjalnie fajny przy grze na żywo. O ile w Falloutach sprawdzał się bardzo przyjemnie, to siadłszy z kumplami przy stole stwierdziłem, że już samo przeliczanie umiejętności na starcie jest strasznie żmudne. Prowadzenie potem walki jest jeszcze mniej ciekawe. EDIT: @ Crackkk-GM: A od kiedy to jest system rpg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Mój kumpel dostał na Falkonie system "Poza Czasem". Z tego co wiemy jest dosyć stary. Ale przypomina lekko wiedźmina. Są rytuały, eliksiry, klany. Według mnie może być zabawnie :) Mamy zamiar grać w najbliższym czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
getStringFromObject Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Macie może jakieś e-booki albo kursy o systemach RPG? Chciałem się jakiegoś nauczyć żeby sobie pograć z kumplami (kupiłem już nawet kości :P), ale na necie nie zlalazlem nic ciekawego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Systemów RPG zasadniczo się nie uczy. Od tego masz podręcznik, że z niego korzystasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
getStringFromObject Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Kiedyś grałem w takie "RPG" że gość umiał jakiś system (tzn. wiedział mniej więcej jakimi prawami się świat rządzi, różne staty itp.) opowiadał jakąś historię, każdy z graczy decydował co ma zrobić i się rzucało kośćmi czy się to udaje czy nia itd. Mniej więcej o coś takiego mi chodzi. A jak tak, to jakie podręczniki polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 getStringFromObject, zależy jaki system Cię interesuje. Tri-Stat dX, wydaje się ciekawy choć jeszcze nie miałem okazji pograć. Jak sama nazwa wskazuje opiera się na 3 cechach. Uniwersalny. Darmowy. http://rpg.drivethrustuff.com/product_info...id=368&it=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 28 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Jak już wspomniałem, GURPS to bardzo dobry system. Zgrzyt w tym, że po polsku podręcznika nie dostaniesz. Jeśli bariera językowa cię nie odrzuca, to w pierwszym poście dałem link do uproszczonej wersji. Jeśli to wasz pierwszy kontakt z rpg, to w zupełności wystarczy. @Yoda: no, niezupełnie. MG powinien dobrze znać zasady systemu, w którym gra. Nic tak nie wytrąca z klimatu, jak MG przerywający narrację celem odszukania jakiejś reguły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 No tak, ale nie polega to na wkuwaniu całego podręcznika na pamięć. To tak jakby zacząć wkuwać wszystkie funkcje z C++ na pamięć, po to są manuale że wykorzystujesz z nich to co cię aktualnie interesuje i to czego potrzebujesz. No i właśnie pozastaje fakt, czy getStringBlabla ma zamiar zajmować się Gmowaniem, czy graniem jako gracz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
getStringFromObject Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Nie, mi raczej chodziło o prowadzenie sesji w realu, ale nie zaszkodzi nauczyć się systemu na komputer, zawsze się może przydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Że co? Chodziło mi o to czy chcesz być Game Masterem czy grać jako gracz (głupio to brzmi lol). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
getStringFromObject Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Sorki, źle zrozumialem. No raczej jak chcę się nauczyć systemu to po to żeby być GM-em. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fallord Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 A jakiś prosty, po polsku, który wymaga only kości 6 ściennej,gotowy do wydrukowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Japanstache Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Polecam genialnych Władców Losu, o. A darmowe polskie systemy z kością k6 to wymyśl na poczekaniu. 2-3 statystyki (albo ich brak + cechy tylko) i prosty scenariusz. Zobaczysz jak Ci się będzie grało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się