Skocz do zawartości

Zablokowane Pokazywanie broni w grze 3D


Muchaszewski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki kod do pokazywania broni w gierce 3d

GML
{

d3d_set_projection_ortho(0,0,640,480,0);

d3d_set_hidden(false);

draw_sprite_ext(karabin,-1,0,480-256,2,2,0,c_white,1);

d3d_set_hidden(true);

}

znalazłem go w jakimś przykładzie skopiowałem i nie działa a tam wszystko gra! Co może być źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nie do końca tu http://www.gmclan.org/index.php?czytajart=14 jest z lekka opisane ale ja tego nie rozumiem może jak wyjaśnicie mi dokładniej albo dacie przykłąd to zrozumiem

głównie tego nie rozumiem

draw_sprite_ext(karabin,-1,0,480-256,2,2,0,c_white,1);

d3d_set_projection_ortho(0,0,640,480,0);

czyli prawie całego kodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, można nie rozumiec funksji z d3d, jeżeli tkoś nie miał jeszcze styczności z 3D w GMie, ale nie znanie draw_sprite_ext, to już chyba przesada -_-

Zresztą help bardzo ładnie to opisuje:

draw_sprite_ext(sprite,subimg,x,y,xscale,yscale,rot,color,alpha) Draws the sprite scaled with factors xscale and yscale and rotated counterclockwise over rot degrees. color is the blending color (use c_white for no blending) and alpha indicates the transparency factor with which the images is merged with its background. A value of 0 makes the sprite completely transparent. A value of 1 makes it completely solid. This function can create great effect (for example partially transparent explosions).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mista Muchaczewski, jesli obrazek ma wielkosc twojego ekranu gry to najprosciej bedzie ustawic temu sprite'owi origin [0,0] a wtedy draw_sprite_ext bedzie wygladac tak:

draw_sprite_ext(karabin,-1,0,0,1,1,0,c_white,1);

Voila! ugaczaka ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...