Muchaszewski Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Witam mam taki kod do pokazywania broni w gierce 3d GML { d3d_set_projection_ortho(0,0,640,480,0); d3d_set_hidden(false); draw_sprite_ext(karabin,-1,0,480-256,2,2,0,c_white,1); d3d_set_hidden(true); } znalazłem go w jakimś przykładzie skopiowałem i nie działa a tam wszystko gra! Co może być źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 znalazłem go w jakimś przykładzie skopiowałem i nie działa a tam wszystko gra! Co może być źle? To: znalazłem go w jakimś przykładzie skopiowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Musisz go przepisać a nie skopiować to będzie działał :thumbsup: teraz często popularne zabezpieczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 18 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Musisz go przepisać a nie skopiować to będzie działał :thumbsup: teraz często popularne zabezpieczenie Wydaje mi się że problem tkwi w kodzie a nie w sposobie jego przepisania rysunek tam ma 198/126 px a mój ma wymiary całego roomu czyli 640/480 px Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Problem tkwi w tym że nie rozumiesz kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 18 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Tak nie do końca tu http://www.gmclan.org/index.php?czytajart=14 jest z lekka opisane ale ja tego nie rozumiem może jak wyjaśnicie mi dokładniej albo dacie przykłąd to zrozumiem głównie tego nie rozumiem draw_sprite_ext(karabin,-1,0,480-256,2,2,0,c_white,1); d3d_set_projection_ortho(0,0,640,480,0); czyli prawie całego kodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Ale są najzwyklejsze dwie funkcje z wypełnionymi argumentami :? Wystarczy tylko wiedzieć który argument czemu odpowiada i co funkcja robi, a od tego jest dokumentacja/help. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Dobra, można nie rozumiec funksji z d3d, jeżeli tkoś nie miał jeszcze styczności z 3D w GMie, ale nie znanie draw_sprite_ext, to już chyba przesada -_- Zresztą help bardzo ładnie to opisuje: draw_sprite_ext(sprite,subimg,x,y,xscale,yscale,rot,color,alpha) Draws the sprite scaled with factors xscale and yscale and rotated counterclockwise over rot degrees. color is the blending color (use c_white for no blending) and alpha indicates the transparency factor with which the images is merged with its background. A value of 0 makes the sprite completely transparent. A value of 1 makes it completely solid. This function can create great effect (for example partially transparent explosions). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Mista Muchaczewski, jesli obrazek ma wielkosc twojego ekranu gry to najprosciej bedzie ustawic temu sprite'owi origin [0,0] a wtedy draw_sprite_ext bedzie wygladac tak: draw_sprite_ext(karabin,-1,0,0,1,1,0,c_white,1); Voila! ugaczaka ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Dzięki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi