blondi Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Witam was.Przejde od razu do rzeczy.Mam nadzieje że widzieliście gre puzzle quest.Taka gierka zmieszana z rpg i logiczną.Otóż chciałem zrobić coś podobnego ,ale mi nie wychodzi i nie mam pojęcia jak to zrobić.Chodzi mi konkretnie o to że mam kulki itd grawitacje kolory ,ale i tu problem nie koge zrobić żeby się usuwały te kulki jak będą 3 lub więcej w jednym rzędzie zyli poziomie bądz pionie...proszę o pomoc. :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 GML /* jesli przyjmiemy stale np: czerwona = 1 zielona = 2 niebieska = 3 puste pole = -1 to jedziemy z tablica np plansza[a,b] */ rozmiar = 10; // 10x10 //wypelnienie przykladowe for (a=0; a<rozmiar; a+=1) { for (b=0; b<rozmiar; b+=1) { plansza[a,b] = ceil(random(3)); } } //i sprawdzanie for (a=0; a<rozmiar; a+=1) { for (b=0; b<rozmiar; b+=1) { get_kolor = plansza[a,b]; if ( get_kolor < 0 ) continue; //jesli pole jest puste if ( plansza[a-1,b] == get_kolor && plansza[a+1,b] == get_kolor ) //sprawdzanie pionu { // ustawiamy pola jako puste (mozna oczywiscie wylosowac nowe czy tez przesunac calosc plansza[a,b] = -1; plansza[a-1,b] = -1; plansza[a+1,b] = -1; } else if ( plansza[a,b-1] == get_kolor && plansza[a,b+1] == get_kolor ) //sprawdzanie poziomu { // jak poprzednio plansza[a,b] = -1; plansza[a,b-1] = -1; plansza[a,b+1] = -1; } } } Chyba coś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 17 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 sprawdze...ale myślałem że da się to ustawić na jakiś warunkach czy kolizjach bo tablice dla nawet najprostrze to za dużo mieszania jak dla mnie...ale dzięki.chyba że ktoś ma jakiś przykład,tutorial lub poradnik.nie wiem cokolwiek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Chyba coś takiego. Chyba - No chyba chodzi o to, żeby kasowały się po zetknięciu ze sobą w pionie lub poziomie - trzy lub więcej równocześnie. Jeśli się nie myle to ten twój kod sprawdza tylko, czy w ogóle są kulki 'tego samego koloru' w rzędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Jeśli się nie myle to ten twój kod sprawdza tylko, czy w ogóle są kulki 'tego samego koloru' w rzędzie. No właśnie. Taki problem zastosować to odpowiednio? Przecież kasowanie to jest najmniejszy problem ( a prowizoryczne i tak już umieściłem ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 no dobra mam tak jezeli spotkają się trzy lub wiecej w pionie to znikają(jest to na warunkach...dzięki marcixxx),ale -nie kasują sie w poziomie -są bledy zrobilem tak ze po kliknieciu kulka znika i jak spadną na siebie kulki tego samego koloru to mimo kodu nie znikają...już nie wiem jak to zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się