Skocz do zawartości

Strzelanie i chodzenie wroga


BartekGMClan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym zrobić coś takiego:

 

Jeśli wróg jest 50 pikseli ode mnie, to zmienia się jego sprite (na sprite z animacją);

Jak się ta animacja skończy, to wróg zmienia sprita na sprite np.3 (bez anim);

Po 5 sekundach, spite wroga znów zmienia się na ten spite z animacją;

I tak w kółko :P

Aha- i jeśli wróg będzie dalej od nas, niż 50 pikseli, to się jego sprite zmienia na tego podstawowego :D

 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//create:

sprite_index=podstawowy

zmienia=true

 

//step:

if distance_to_object(hero)<50

{

if zmienia=true

{

sprite_index=animacja

zmienia=false

}

}

else sprite_index=podstawowy

 

//other->animation end:

if sprite_index=animacja

{

sprite_index=no_animacja

alarm[0]=room_speed*5

}

 

//alarm 0:

zmienia=true

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawowe pytanie: jaka jest tresc bledu? oraz pomocnicze: czy taki sprite aby na pewno istnieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...