szpaq99 Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Jak zrobić taki czołg który stoi w miejscu ale jak przelecę koło niego to lufa będzie się obracać w moją stronę i strzelać we mnie Ps:Mam nie zarejestrowanego gm'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Jak nie masz zarejestrowanego gm'a to musisz zrobić animacje obkręcającej się lufy czołgu... ale z niezarejestrowanym gm'em nic prawie nie zrobisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Tworzymy animację obracającego się ludzika (można do tego użyć opcji 'Animation->Roation sequence' w 'Edit sprite'). GML //create: strzela=true //step: image_single = direction * image_number/360 if distance_to_object(hero)<100 { direction=point_direction(x,y,hero.x,hero.y) if strzela=true { poc=instance_create(x,y,pocisk) poc.speed=10 poc.direction=direction strzela=false alarm[0]=room_speed*4 } } //alarm 0: strzela=true Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 W create lufy: reloadtime=0 w stepie obiektu lufy (bo masz niezarejestrowaną wersję więc nie możesz użyć draw_sprite_ext) daj: if (distance_to_object(obiekt)<40) { direction=point_direction(x,y,obiekt.x,obiekt.y) image_angle=direction } //na strzelanie if (reloadtime<20) then reloadtime+=1 if (reloadtime=20) { if (keyboard_check(vk_space)) { xx = x + sin( degtorad( direction + 90 ) ) * 16; yy = y + cos( degtorad( direction + 90 ) ) * 16; instance_create(xx,yy,bullet); reloadtime=0; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 a nie da sie tak zrobić ze nie animacje tylko zrobic 2 obiekty jeden to czołg bez lufy a drugi objekt to lufa i jeszcze żeby strzelał dzięki zaraz sprawdze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 ZeroXbot: Umiesz czytac? On nie ma zarejestrowanego GMa, więc nie może uży image_angle... a nie da sie tak zrobić ze nie animacje tylko zrobic 2 obiekty jeden to czołg bez lufy a drugi objekt to lufa i jeszcze żeby strzelał Przecież dostałeś kod umieś go w obiekcie, który ma byc lufą i tyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 ERROR in action number 1 of Step Event for object lufa: Error in code at line 7: if (reloadtime<20) then reloadtime+=1 at position 6: Unknown variable reloadtime to mi wyskakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 No właśnie mój na tym polega. Żeby lufa trzymała się czołgu musisz jeszcze dać w drawie: draw_sprite(s_lufa,-1,czolg.x+10/*zamiast 10 wpisz połowę szerokości czołgu*/,czolg.y/*to samo tylko polowa wysokości*/) I ustaw originy (włącz tryb advanced następnie wejdź w ustawienia sprite'a) tak aby część obrotowa była "wycelowana" poziomą i pionową kreską. @UP: A zadeklarowałeś zmienną reloadtime w Create lufy? @Lenin: Sorry, całkowicie zapomniałem, że ta zmienna jest dla zarejestrowanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 to mi wyskakuje W create lufy: reloadtime=0 !!! Poza tym i tak nie skorzystasz z jego kody, bo on wykorzystał funkcje, dostępne tylko dla zarejestrowanej wersji!;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Lenin, możesz mi powiedzieć co oznacza image_single? Nawet w helpie GMa tego nie ma :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 zamykam temat działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi