Skocz do zawartości

Nachodzenie solidnych obiektów


Platyna

Rekomendowane odpowiedzi

Problem jest dość trudny do zrozumienia tak na sucho więc muszę wam dać plik żebyście obczaili o co mi dokładnie chodzi i jak to jest dokładnie zrobione.

 

http://www.speedyshare.com/799506591.html

 

Problem polega na tym że gdy któryś z prostokątów przepycha pozostałe od lewej strony wszystko jest w porządku. ALE gdy któryś z nich przepycha pozostałe od prawej strony wtedy najczęściej (zwłaszcza przy małych prędkościach i odległościach) zaczynają na siebie nachodzić i się blokować na sobie nawzajem.

 

Sterowanie:

Prostokąt 1: LEFT, RIGHT

Prostokąt 2: A, D

Prostokąt 3: J, L

Prostokąt 4: NUM4, NUM6

 

Próbowałem to na różne sposoby zrobić i nic. Wiem że obiekty poruszające się raczej nie powinny być solidne ale inaczej to już się wszystko całkiem sypało jak jeszcze skakanie było i inne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie. Jednak ok. Poza tym że teraz gdy pcham od lewej to fakt że nie nachodzą ale za to w pewnym momencie tak jakby klocek po prawej "nie ma siły" pchać dalej. I tylko tak drgają w miejscu.

 

EDIT:

A no i w takim razie dlaczego nie było tego problemu przy pchaniu w prawo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ktoś jeszcze wykombinuje jakieś bezbłędne rozwiązanie żeby wszystko ładnie było bo ja już do tego nie mam siły :P

 

Od 4 godzin nad tym siedzę i już dziś nie mam siły... Może jutro mi albo komuś wpadnie jakiś pomysł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to w xenonie rozwiązałem tak: że każde ciało ma masę i przy kolizji oddziałują na siebie z siłą proporcjonalna do wagi ich mas. Większa masa bardziej odpycha inne ciała. Jest to nie zależne od kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś PsichiX wykonać jakiś prosty przykład chociażby przerabiając ten mój?

 

EDIT:

 

No udało mi się. Zawsze najlepsze pomysły przychodzą w toalecie :P

Wszystko jest cacy, żadnego blokowania, nic. Dzięki wszystkim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...