Platyna Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Problem jest dość trudny do zrozumienia tak na sucho więc muszę wam dać plik żebyście obczaili o co mi dokładnie chodzi i jak to jest dokładnie zrobione. http://www.speedyshare.com/799506591.html Problem polega na tym że gdy któryś z prostokątów przepycha pozostałe od lewej strony wszystko jest w porządku. ALE gdy któryś z nich przepycha pozostałe od prawej strony wtedy najczęściej (zwłaszcza przy małych prędkościach i odległościach) zaczynają na siebie nachodzić i się blokować na sobie nawzajem. Sterowanie: Prostokąt 1: LEFT, RIGHT Prostokąt 2: A, D Prostokąt 3: J, L Prostokąt 4: NUM4, NUM6 Próbowałem to na różne sposoby zrobić i nic. Wiem że obiekty poruszające się raczej nie powinny być solidne ale inaczej to już się wszystko całkiem sypało jak jeszcze skakanie było i inne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 spróbuj tak : GML if(number<other.number&&(other.y+40)>(y-37)) { a=hspeed; b=other.hspeed; if a <> 0 { other.hspeed=a; } else other.hspeed = 1; hspeed=b; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 eee... no co ty. Teraz te obiekty zamiast się porządnie odbić przy popchnięciu z dużej prędkości to zawsze się przesuwają maksymalnie o 1 -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 he ? to chyba tylko u ciebie. Bo u mnie efekt jest ten sam z tym, że nie nachodzą na siebie przy zwalnianiu. Obiekt sie zatrzymywal bo pod koniec przekazywałeś mu hspeed 0, wiec musisz sprawdzić, że jak jest już te hspeed 0, to przypisz mu np. 1 zeby sie minimalnie przemiescil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 A nie. Jednak ok. Poza tym że teraz gdy pcham od lewej to fakt że nie nachodzą ale za to w pewnym momencie tak jakby klocek po prawej "nie ma siły" pchać dalej. I tylko tak drgają w miejscu. EDIT: A no i w takim razie dlaczego nie było tego problemu przy pchaniu w prawo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 eee bo gm ma takie kaprychy, jak juz sie taki znajdzie to trzeba kombinować :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 To może ktoś jeszcze wykombinuje jakieś bezbłędne rozwiązanie żeby wszystko ładnie było bo ja już do tego nie mam siły :P Od 4 godzin nad tym siedzę i już dziś nie mam siły... Może jutro mi albo komuś wpadnie jakiś pomysł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Ja to w xenonie rozwiązałem tak: że każde ciało ma masę i przy kolizji oddziałują na siebie z siłą proporcjonalna do wagi ich mas. Większa masa bardziej odpycha inne ciała. Jest to nie zależne od kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 A mógłbyś PsichiX wykonać jakiś prosty przykład chociażby przerabiając ten mój? EDIT: No udało mi się. Zawsze najlepsze pomysły przychodzą w toalecie :P Wszystko jest cacy, żadnego blokowania, nic. Dzięki wszystkim! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się