Skocz do zawartości

wyszukiwanie następnej pustej zmiennej


XivroX

Rekomendowane odpowiedzi

Przejdę do rzeczy: jak zrobić, aby jak zrobiłem sobie

GML
inventory[5,10]=0

to wtedy wyszukiwało następną w kolejności PUSTĄ (czyli z wartością 0) zmienną w tej tablicy? i żeby podawało mi jej (nazwę?numer?)

Dziękuję za ewentualne odpowiedzi. :rolleyes:

 

EDIT: Tzn. Zeby wyszukiwało następną zmiennę x, a jak x będą zajęte to wtedy do następnego y czyli:

na początku wyszukuje mi inventory[1,1] później inventory[2,1] (...) a później inventory[5,1]. I przechodzi dalej, tak że następna wyszukana to będzie inventory[1,2]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
key = -1;

for( i = 0; i < inventorySize; i += 1 )

{

if( inventory[i,1] == 0 )

{

key = i;

break;

}

}

show_message( 'Indeks pierwszego pustego pola: ' + string( key ) );

 

EDIT

Aaaa... to dwuwymiarowa.

GML
keyX = -1;

keyY = -1;

for( xx = 0; xx < inventorySizeX; xx += 1 )

{

for( yy = 0; yy < inventorySizeY; yy += 1 )

{

if( inventory[xx,yy] == 0 )

{

keyX = xx;

keyY = yy;

break;

}

}

}

show_message( 'Indeks pierwszego pustego pola: ' + string( keyX ) + 'x' + string( keyY ) );

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, serio?

GML
keyX = -1;

keyY = -1;

for( xx = 0; xx < inventorySizeX; xx += 1 )

{

yy = xx;

 

if( inventory[xx,yy] == 0 )

{

keyX = xx;

keyY = yy;

break;

}

}

show_message( 'Indeks pierwszego pustego pola: ' + string( keyX ) + 'x' + string( keyY ) );

A to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym pierwszym kodem były problemy, lecz zamieniłem na drugi. Wszystko działało bardzo dobrze.Wyszukało, że pierwszym pustym polem był 0x0. Kiedy jednak zapełniłem to pole wartością 1 wyskoczył błąd:

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Keyboard Event for A-key Key

for object object0:

 

Error in code at line 7:

if( global.inventory[xx,yy] == 0 )

 

at position 17: Unknown variable inventory or array index out of bounds

Wcześniej działał. Dopiero jak global.inventory[0,0] zmieniłem na 1 to zaczął wywalać :confused:

 

EDIT: Heh, dopiero teraz zauważyłem edita Tymona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Unknown variable inventory or array index out of bounds", przetłumacz.

Obawiam się, że nie rozumiesz co podstawić pod inventorySizeX i inventorySizeY.

 

I zignoruj tego ostatniego posta z kodem, podałem go tylko jako przykład błędnej interpretacji kodu przez Harva.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...