Skocz do zawartości

chodzenie ze spritem i strzelanie w odsępach


zalu

Rekomendowane odpowiedzi

żeby chodził klika pix w jedną zawracał i kilka pix w drugą

GML
//create:

direction=0

alarm[0]=30

 

//alarm 0:

direction-=180

alarm[0]=30

Dodaj to sobie do kodu Rewlisza.

 

A co do drugiego pytania, to szukajka i słowo kluczowe 'strzelanie'. Było już wiele razy ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zmiany spritu:

//create

GML
dir=0 //domyślnie w prawo zwrócony

//step

if dir=0 {sprite_index=sprite_prawo}

else {sprite_index=sprite_lewo}

 

//gdy nacisnie prawą strzałkę

dir=0

//gdy lewą

dir=1

2. Użyj alarmów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. co zrobić żeby jak obj_wrog idzie w lewo to miał sprit lewo a jak w prawo to w prawo

 

 

GML
dir=0 //domyślnie w prawo zwrócony

//step

if dir=0 {sprite_index=sprite_prawo}

else {sprite_index=sprite_lewo}

 

//gdy nacisnie prawą strzałkę

dir=0

//gdy lewą

dir=1

Tu chodzi o wroga. Ja bym to zrobił tak:

GML
//w stepie

los=random(10)

if (los<3) then direction -= 180

//do zmiany sprite'ów użyj skryptu Rewlisza

 

EDIT: Wartości możesz oczywiście pozamieniać (liczba w random musi być zawsze większa niż ta druga+1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...