Qubatron15 Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Mam pytanie: Da się jakoś nałożyć alphę na krawędzie tego trójkątnego otworu wewnątrz tego obrazu? http://www.gmclan.org/uploader/4228/Pole_widzenia.jpg Dałby ktoś radę to zrobić albo mógłby chociaż pomóc tego dokonać? Żeby nie była ona jednak zbyt rozciągnięta. Powiedzmy - niech całe "rozcieńczenie" czerni zachodzi na szerokości nie większej, niż 40 pikseli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Leciutko blurem daj :P https://gmclan.org/up682_11_przezroczystosc.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 O coś takiego chodzi? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubatron15 Opublikowano 19 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Sorrki, teraz spojżałem, ze mało szczegułów dałem (ale pisałem ten temat o 2 w nocy, spać mi sie chciało :P ). adam014, patrzyłem, co zrobiłeś. Chodziło mi o to, żeby ten biały trójkąt z wewnątrz został wycięty, a jego krawędzie "wyalphowane" - czerń naokoło ma pozostać. Ma to być stożek widoku, w grze, gdzie akcja widoczna jest z góry, więc jakby krawędzie tego stożka powinny delikanie przechodzić w widok rooma (w background, obiekty, będące ścianami, przeciwników itp.) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Sorrki, teraz spojżałem, ze mało szczegułów dałem (ale pisałem ten temat o 2 w nocy, spać mi sie chciało :P ). adam014, patrzyłem, co zrobiłeś. Chodziło mi o to, żeby ten biały trójkąt z wewnątrz został wycięty, a jego krawędzie "wyalphowane" - czerń naokoło ma pozostać. Ma to być stożek widoku, w grze, gdzie akcja widoczna jest z góry, więc jakby krawędzie tego stożka powinny delikanie przechodzić w widok rooma (w background, obiekty, będące ścianami, przeciwników itp.) :) Czyli chcesz żeby zamiast białego tła była pokazana plansza ? Nie jestem pewny czy o to Ci chodzi, ale spróbuj ustawić na spricie kropkę w lewym dolnym rogu o kolorze przezroczystości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubatron15 Opublikowano 19 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Dobrze rozumiesz, o to chodzi. :) Próbowałem wstawiać tą kropkę, ale nic to nie dawało niestety. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Dobrze rozumiesz, o to chodzi. :) Próbowałem wstawiać tą kropkę, ale nic to nie dawało niestety. :/ Musisz ją dać dokładnie w lewy dolny róg obrazka. Przybliż sobie na maxa i wyceluj stawiając białą kropkę. Sprite musi mieć zaznaczoną opcję transparent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubatron15 Opublikowano 19 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 No tak, wiem. Takteż właśnie robiłem w przykładzie adama014 i to nic nie dawało. Kiedy próbowałem tego z rysunkiem od Sirluki, to otwór się robił, ale jego krawędzie zamiast zlewać się z roomem, były zaznaczone na biało, bo przy zastosowanym tam blurze zrobione jest po prostu przejście kolorystyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Nie wiem czy to pomoże, ale może użyj komendy sprite_set_alpha_from_sprite(spr_0,spr_1);. W miejscach spr_0 umieść sprite SirLukiego, a w spr_1 ten sam sprite jednak z odwróconym kolorem (w paincie nawet coś takiego masz). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Wez w moim przykładzie odwróć kolory tego sprita z tą dziurą.Wtedy bedzie działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubatron15 Opublikowano 19 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Ooo taaak. Teraz działa! :D Dzięi wielkie Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Kolegom z teamu trzeba pomagać :P EDIT: Jakaś strzelanka się szykuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubatron15 Opublikowano 19 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Horror bardziej. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się