Farkraj Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 mam takie małe pytanko :) to mój kod na dostawanie dmg: if ready=1 && distance_to_object(obj_hero) < 15 { zycie-= 5 ready=0 alarm[0]=30 } jak zrobic jezeli mamy global.toporek = 1 to zabierało zycie-=10 a jezeli mamy global.dzida to zycie-= 20? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Warunki! Kurczę ludzie podstawy... GML if ready=1 && distance_to_object(obj_hero) < 15 { if global.toporek=1 zycie-=10 if global.dzida=1 zycie-=20 ready=0 alarm[0]=30 } ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenty4 Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Stówrz sobie skrypt(w scripts) w którym będziesz miał wszytskie te warunki (potem tylko odniesiesz się tam), bo jak będzie wiele broni to dawanie tego wszystkiego bohaterowi wydłuuuży kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 muha ha haaa b,ghha ha pfffha ha ha haaa.... if ready=1 && distance_to_object(obj_hero) < 15 { zycie-= 5 ready=0 alarm[0]=30 } jednego if-a zrobiles, nawet nie probowales pomyslec, pokombinowac.... if ready=1 && distance_to_object(obj_hero) < 15 { if(global.dzida==1){zycie-=1;} if(global.toporek==1){zycie-=10;} ready=0 alarm[0]=30 } dobra teraz druga sprawa: za skomplikowane to. bo ja i g.dzida bedzie==1 i g.toporek==1? zrob global.bron=="x" 0 to nic 1 to dzida 2 to toporek jak nie zapametasz to rob komentarze w kodzie, poto one sa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 18 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 dzięki wam :) zobaczymy co z tego będzie ^^ i jak mam to zmieniac? jezeli podniose toporek mam global.toporek=1 global.bron=="x" jezeli mamy global.toporek=1 to global.bron=="2" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenty4 Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Czy nie prościej zrobić globalną (np. global.obrazenia) która będzie odpowiadała za obrażenia od broni? Na przykład: W kodzie jakiegoś toporka przy zakładaniu global.obrazenia=15, a w kodzie ataku bohatera tak: atk= global.obrazenia+round(random(9)) No i oczywiście kod np. global.bron=1, który mówi, że broń jest założona i nie można założyć innej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 ach sorki troche zbyt abstrakcyjny sposob ci podalem. na poczatek zostawiasz global."nazwa broni"=1/0; - 1 mamy bron, 0 nie mamy nacisniecie klawisza 1: if(global.palka==1){global.bron=1}// sprawdzamy czy dana bron jest w naszym posiadaniu nacisniecie klawisza 2: if(global.tasak==1){global.bron=2}// sprawdzamy czy dana bron jest w naszym posiadaniu nacisniecie klawisza 3: if(global.siekiera==1){global.bron=3}// sprawdzamy czy dana bron jest w naszym posiadaniu za kazdym nacisnieciem klawiszy 1,2,3, nastepuje sprawdzenie jednej ze zmiennych globalnych, w celu ustalenia czy dana bron jest czy jej niema, jasli jest to zmienna global.bron przyjmuje wartosc okreslona dla danej broni (1 dla palki,2 dla tasaka,3 dla siekiery) podniesienie broni wyglada tak: global.tasak=1 sprawdzenie dmg danej broni: switch(global.bron) // { case 0:{break;}//brak broni case 1:{zycie-=10;break;}// bron: palka case 2:{zycie-=20;break;}// tasak case 3:{zycie-=30;break;}//siekiera } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 18 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 super! :D wielkie dzięki copoconaco ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się