Skocz do zawartości

dmg w zaleznosci od broni


Farkraj

Rekomendowane odpowiedzi

muha ha haaa b,ghha ha pfffha ha ha haaa....

 

if ready=1 && distance_to_object(obj_hero) < 15

{

zycie-= 5

ready=0

alarm[0]=30

}

 

jednego if-a zrobiles, nawet nie probowales pomyslec, pokombinowac....

 

 

if ready=1 && distance_to_object(obj_hero) < 15

{

if(global.dzida==1){zycie-=1;}

if(global.toporek==1){zycie-=10;}

ready=0

alarm[0]=30

}

 

dobra teraz druga sprawa:

 

za skomplikowane to. bo ja i g.dzida bedzie==1 i g.toporek==1?

 

zrob global.bron=="x"

 

0 to nic

1 to dzida

2 to toporek

 

jak nie zapametasz to rob komentarze w kodzie, poto one sa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie prościej zrobić globalną (np. global.obrazenia) która będzie odpowiadała za obrażenia od broni?

Na przykład:

W kodzie jakiegoś toporka przy zakładaniu global.obrazenia=15, a w kodzie ataku bohatera tak:

atk= global.obrazenia+round(random(9))

No i oczywiście kod np. global.bron=1, który mówi, że broń jest założona i nie można założyć innej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ach sorki troche zbyt abstrakcyjny sposob ci podalem.

 

na poczatek zostawiasz global."nazwa broni"=1/0; - 1 mamy bron, 0 nie mamy

 

nacisniecie klawisza 1:

 

if(global.palka==1){global.bron=1}// sprawdzamy czy dana bron jest w naszym posiadaniu

 

nacisniecie klawisza 2:

 

if(global.tasak==1){global.bron=2}// sprawdzamy czy dana bron jest w naszym posiadaniu

 

nacisniecie klawisza 3:

 

if(global.siekiera==1){global.bron=3}// sprawdzamy czy dana bron jest w naszym posiadaniu

 

za kazdym nacisnieciem klawiszy 1,2,3, nastepuje sprawdzenie jednej ze zmiennych globalnych, w celu ustalenia czy dana bron jest czy jej niema, jasli jest to zmienna global.bron przyjmuje wartosc okreslona dla danej broni

(1 dla palki,2 dla tasaka,3 dla siekiery)

 

podniesienie broni wyglada tak: global.tasak=1

 

sprawdzenie dmg danej broni:

 

switch(global.bron) //

{

case 0:{break;}//brak broni

case 1:{zycie-=10;break;}// bron: palka

case 2:{zycie-=20;break;}// tasak

case 3:{zycie-=30;break;}//siekiera

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...