trolu122 Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 jak zrobic proste AI wroga? widok top down, chodzi o to ze gdy pocisk leci na wroga zeby ten sie odsunął na bok zeby nie było tak łatwo w niego trafic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Zrób szanse na unik np. 1/10 i jeżeli unik się uda to GML if distance_to_object(obj) < jakaś wartość { tutaj kod na unik :P } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 A żeś mu pomógł... Masz takie prościutkie AI. Trzeba by jeszcze zrobić wykrywanie, czy pocisk leci bardziej w lewą, czy prawą część przeciwnika, i zależnie od tego on robi unik w odpowiednią stronę. Jakby co - kod nie testowany, nigdy ie robiłem AI top-down. Ale chyba działa :P GML //Robisz sobie jakieś dwie zmienne, go_x, oraz go_y. (oczywiscie bohater do nich automaycznie idzie...) if(pocisk jest blisko wroga && leci w kierunku playera (choćby collision_line)) //Oczywiście to się tyczy najbliższego pocisku (nearest) { if(random(1) < 0.5) //50% szans { new_dir = <direction pocisku>+90; //badam direction NAJBLIZSZEGO pocisku } else { new_dir = <direction pocisku>-90; //To jest dir, w ktorym enemy bedze robil unik } go_x = lengthdir_x(32, new_dir) go_y = lengthdir_y(32, new_dir) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Jeżeli twój pocisk leci nie za szybko, to ustaw wrogowi mp_potential_step w stronę gracza z opcją omijania solid na true. Twoje pociski ustaw na solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 @up: lol... '-.- Ty wiesz, jak działa GM'owe mp_potential_step()...? Wróg będzie szedł w stronę gracza, prosto na pocisk. I dopiero, kiedy już nie będzie mógł iść do przodu (będzie styczny do pocisku), zacznie go omijać. Nawet, jeśli pocisk poruszałby się 1px/s, to i tak trafiłby wroga... Zresztą omijanie przeszkód nie uwzględnia ruchomych obiektów, nie nadaje się do tego. A już na pewno to GM'owe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się