trolu122 Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 granat w stepie ma GML if speed<0.1 { instance_create(x,y,wybuch) instance_destroy() if distance_to_object(wrog)<150 { odl=distance_to_object(wrog) wrog.zycie-=round((150-odl))} } if sprite_index=(sprite7) { image_speed=1 } friction = 0.1 wrog to parent dla wszystkich przeciwników i jak zrobic zeby kazdemu wrogowi zabierało wg. jego odległosci od wybuchu a nie wszystkim tyle samo/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 GML if wybuch==true switch distance_to_object(granat) { case 125: hp-= 50; break; case 250: hp-=100; break; case 500: hp-=200; break; //itd. itp. } w kazdym wrogu umieszczasz GML if distance_to_object(wrog)<150 { odl=distance_to_object(wrog) wrog.zycie-=round((150-odl))} } wywal to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rewlisz Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 Zamiast zmniejszać ilość życia parenta to zmniejszaj życie najbliższego obiektu za pomocą place_nearset czy jakoś. Zaraz dam przykład. Edit: Przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 19 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 GML var r,odl; r=150; with(wrog) { odl=point_distance(x,y,other.x,other.y); if odl<r zycie-=odl-r; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 19 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2008 Zamiast zmniejszać ilość życia parenta to zmniejszaj życie najbliższego obiektu za pomocą place_nearset czy jakoś. Zaraz dam przykład. Edit: Przykład no dobra ale mam kilka rodzai wrogów :/ pozatym wybuch zabiera zycie tylko najblizszemu przeciwnikowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rewlisz Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 To co to za problem zrobić tablice do której wrzucasz najbliższych wrogów, a potem pętelka aby odbierać im życie i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=12903 Ci się przyda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 20 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 sorry ale tyle tego tam ze nie wiem konkretnie co ma mi sie przydac ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 A sprawdziłeś mój sposób? To co to za problem zrobić tablice do której wrzucasz najbliższych wrogów, a potem pętelka aby odbierać im życie i już.OMG! D: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 20 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 tak ale nic sie nie dzieje chyba ze cos xle zrobiłem GML if speed<0.1 { instance_create(x,y,wybuch); instance_destroy(); var r,odl; r=150; with(wrog) { odl=point_distance(x,y,other.x,other.y); if odl<r zycie-=odl-r; } } friction = 0.3; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 A no zrobiłeś: kiedy ma być wykonany mój skrypt instancja już nie istnieje. (instance_destroy) Po za tym "var r,odl;" daj na sam początek skryptu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 20 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 tnz tak ma byc? GML var r,odl; r=150; if speed<0.1 { instance_create(x,y,wybuch); with(wrog) { odl=point_distance(x,y,other.x,other.y); if odl<r zycie-=odl-r; }} friction = 0.3; ok mam tak powinno być GML var r,odl; r=150; if speed<0.1 { instance_create(x,y,wybuch); with(wrog) { odl=point_distance(x,y,other.x,other.y); if odl<r {zycie-=r-odl; }} instance_destroy()} friction = 0.3; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się