Skocz do zawartości

Ślizganie się obiektu po ścianie.


Compi

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Mam pewien problem.

Gdy podejdę do ściany w pionie która ma 32x32 ludkiem o wymiarach 32x32 i maską 32x32 to wtedy obiekt może iść tylko do góry lub w dół beż możliwości skręcenia.

Wygląda to jak ślizganie się do góry.

Czy wie ktoś jak temu zaradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Information about object: human

Sprite: h_down
Solid: false
Visible: true
Depth: -100
Persistent: false
Parent: <no parent>
Mask: solid_

Create Event:
execute code:

strzela=true
alarm[1]=room_speed*0.1
o_shoot=1

Alarm Event for alarm 0:
execute code:

strzela=true

Alarm Event for alarm 1:
execute code:

global.hp += random(9)
alarm[1]= room_speed*4

Collision Event with object shoot_dwarf:
execute code:

global.hp -= random(17)

Collision Event with object oPoof:
reverse horizontal direction

Collision Event with object oSolid:
execute code:

move_contact_solid(270,8)
vspeed = 0

Collision Event with object oM249:
execute code:

o_shoot=2

Keyboard Event for <Left> Key:
execute code:

if place_free(x+4,y)
{x-=4}
set the sprite to h_left with subimage 0 and speed 1

Keyboard Event for <Up> Key:
execute code:

if place_free(x,y-4)
{y-=4}
set the sprite to h_up with subimage 0 and speed 1

Keyboard Event for <Right> Key:
execute code:

if place_free(x+4,y)
{x+=4}
set the sprite to h_right with subimage 0 and speed 1

Keyboard Event for <Down> Key:
execute code:

if place_free(x,y+4)
{y+=4}
set the sprite to h_down with subimage 0 and speed 1

Keyboard Event for P-key Key:
execute code:

show_message('Pauza')

Mouse Event for Glob Left Button:
execute code:

if strzela=true and o_shoot=1{
a=instance_create(x,y,shoot_human)
a.direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)
a.speed=10
strzela=false
alarm[0]=room_speed*0.25
}
if strzela=true and o_shoot=2{
a=instance_create(x,y,oShootm249)
a.direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)
a.speed=10
strzela=false
alarm[0]=room_speed*0.25
}

Other Event: Outside Room:
reverse horizontal direction
reverse vertical direction

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...