Skocz do zawartości

Skok i strzał postaci


Fler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum jestem nowy i potrzebuję na szybko odpowiedzi ponieważ mam wielki problem mianowicie muszę zrobić grę ala mario już ją mam na ukończeniu ale nieumię zrobić 2 podstawowych żeczy:

Możliwości skoku postaci po naciśnięciu szczałki do góry

I strzelania do wrogów po naciśnięciu spacji.

 

wolałbym jakiś skrypt do tego jeśli mógłbym prosić o wysłanie skryptu/ów oraz grafik i innych przydatnych grafik do mario na mój e-mail fler@amorki.pl

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości skoku postaci po naciśnięciu szczałki do góry

FAQ punkt 13.

A jeżeli nie umiesz znaleźć <_< i tego zrobić to masz:

GML
//w stepie

if place_free(x,y+1) gravity = 0.5

else gravity = 0

//w evencie wciśnięcia strzałki w górę:

if ! place_free(x,y+1) vspeed = -10

I strzelania do wrogów po naciśnięciu spacji.

https://forum.gmclan.org/index.php?act=Sear...e=%2Bstrzelanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości skoku postaci po naciśnięciu szczałki do góry

13. Jak zrobić grawitację w grze platformowej?

Najpierw tworzymy obiekt blok, po którym będzie chodził bohater. Należy pamiętać, że blok ma być solid. Następnie robimy obiekt hero, któremu w "step" wklejamy kod:

kod:

GML
if place_free(x,y+1)

{gravity = 0.5}

else

{gravity = 0}

Przy kolizji z blokiem:

kod:

GML
move_contact_solid(270,4)

vspeed = 0

Przy naciśnięciu klawisza w prawo:

kod:

GML
if place_free(x+4,y)

{x+=4}

Przy naciśnięciu klawisza w lewo:

kod:

GML
if place_free(x-4,y)

{x-=4}

Przy naciśnięciu klawisza w górę (skakanie):

kod:

GML
if ! place_free(x,y+1)

{vspeed = -10}

I strzelania do wrogów po naciśnięciu spacji.

17. Jak zrobić 'strzelanie'?

W obiekcie, który ma strzelać (w evencie przy nacisnięciu wybranego klawisza):

kod:

GML
if keyboard_check(vk_control)

{

instance_create(x,y,obiekt_pocisk);

}

W "create" obiektu, który jest pociskiem wrzucamy jeden z czterech kodów:

kod:

GML
vspeed=(-10); //strzelanie do góry

vspeed=(10); //strzelanie w dół

hspeed=(10); //strzelanie w prawo

hspeed=(-10); //strzelanie w lewo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...