Skocz do zawartości

Książka C++


Cobra

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ale słuchaj. Żeby napisać fizykę gry, to musisz mieć skomplikowane funkcje matematyczne w małym palcu. Bierz się za to Vademecum Profesjonalisty, ale jak będziesz się lepiej znał na matematyce i C++, to powinien być dopiero etap końcowy. Teraz, to bierz się za Symfonię C++, a potem za OpenGL Programowanie gier bo to są takie książki na ten poziom co ty teraz jesteś. Po przeczytaniu tej pierwszej, ta druga pójdzie ci szybko. Jeszcze jedno - może próbuj działać na gotowych engine takich jak Irrlicht, Ogre3D, Genesis czy Truevision? Po co odrazu brać się za pisanie własnych engine. Przecież w takiej książce Vademecum Profesjonalisty, to nie masz krok po kroku jak napisać Mario, tylko tam masz raczej zalecenia i pomoc przy tworzeniu własnego silnika 3D w stylu Unreal, co zajmie ci ok. 3 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci wykłady z Analizy, Algebry, Fizyki czy Wstępu do matmy/infy? Jedyny sensowny rpzedmiot jaki etraz mam to Wstep do algorytmizacji i programowania. Ale wszystkie moje wykłady są w konspekcie wykładów Doc. dr Świątomira Ząbka pt. Narzędzia i metody informatyki. ;] Powodzenia w czytaniu :P Przyda sie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL, Atg -.- Jeżeli chcesz się zająć pracą nad grami systemem "wszystko sam" to jak pisałem, bierz sie za nauke matematyki i fizyki -.- Zresztą to nie tylko do gier, ale też innych algorytmów... chcesz aby program szybciej pracował to też matma się przyda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam pytanie , chcę sobie kupić książkę o c++ coś jak ta "perełki programowania" ale nie wiem czy kupić bo do wyboru mam tylko tom VI , i chcę aby było trhe strom podstaw ale nie wiem czy bedą ,pozatym mam kupioną tę książkę : http://www.vivid.pl/ksiazka/646678,c%2B%2B...istow+gier.html

Ale nie ma tam za dużo podstaw .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam perelki tom 1, ale narazie ucze sie podstaw bo ksiazka juz czeka:P

 

ps. Marmot masz jeszcze te OGL Programowanie gier? tongue2.gif

 

Matt.

 

 

Jeśli myślisz, że same podstawy wystarczą to życzę powodzenia ;D Z samej matematyki trzeba znać Całkowanie, pochodne.. o reszcie nie wspominając.. Perełki to książka, która wprowadza zaawansowane techniki.. więc teksty w stylu co to jest Interfejs czy blending nie znajdziesz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-.-' Myslisz ze nie wiem co to jest?? gosciu chodzi mi o to ze musze sie jeszcze konkretniej poduczyc zanim rusze z ksiazka ... a ten odrazu mysli ze jakis noob ktory mysli ze przeczyta ksiazke i napisze GTA IV ^^

 

Matt.

 

 

No cóż skoro znasz OpenGL lub DirectX'a tak, że potrafisz zrobić bez najmniejszych problemów takie proste gierki jak platformówki czy arkanoid z ich użyciem to się pomyliłem.. Zdziwiło mnie, że prosząc o książkę o bibliotece graficznej zaraz po niej myślisz o przeczytaniu perełek.. forgive me.. ( po przeczytaniu nawet wszystkich perełek nie napiszesz gta4 ;D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ja od czasu do czasu też piszę w DirectX'ie i nie mam zamiaru przesiadać się na OpenGL. D3D jest trudniejszych tak więc jak poznasz go bardzo dobrze przejście na OpenGL jest banalne. Czytałem perełki nie znając go w ogóle i nie miałem żadnych problemów z kodem i zrozumieniem. Może lepiej coś o DirectX'ie np:

Introduction To 3D Game Programming With DirectX 9.0 na prawdę świetna książka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę kupić sobię książkę o c++ z podstawami tego języka oraz z podstawami do tworzenia gier (te rozne podstawy ale żeby tagże było jak zrobić sterowanie,ai wroga i coś w tym stylu).

Jak kupie "thinking in c++" to chę aby w tym było chociaż trohę tego lecz nie wiem czy to tam jest , może ktoś dradzić co kupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symfonia c++ najlepszy wybór.. dla początkującego wszystko świetnie wytłumaczone ;] a następnie thinking.. a podstawy do tworzenia gier dopiero po perfekcyjnej znajomości języka :) Ale przygotuj się na lata nauki to nie potrwa kilka miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symfonia c++ najlepszy wybór.. dla początkującego wszystko świetnie wytłumaczone ;] a następnie thinking.. a podstawy do tworzenia gier dopiero po perfekcyjnej znajomości języka :) Ale przygotuj się na lata nauki to nie potrwa kilka miesięcy.

 

Chodzi o tę ? http://allegro.pl/item289789355_symfonia_c...ka_0.html#photo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
A może tak by najpierw od języka C zacząć, będzie ci poźniej łatwiej.

"Język C. Szkoła Programowania" a później "Symfonia C++"

Niach ^.^

Pewnie już problem dawno rozwiązał =].

 

Ale żeby było a temat to zapodam te linki:

http://pl.wikibooks.org/wiki/C

http://pl.wikibooks.org/wiki/C++

Jeśli Ci żal pieniędzy ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja do zrozumienia c++ przeczytałem tak:

 

Najpierw Kompendium programowania gier(nie jest tylko dla profesionalistów, bo pierwsze pół książki to podstawy) potem Opengl. programowanie gier(bardzo dobra ksiazka) i teraz czytam Perełki.

 

Nie mam zadnych problemow z napisaniem prostej gry w konsoli. Teraz robię grę w opengl więc już nie konsola (ale to chyba wiecie)

 

Pozdrawaim :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ma książek za darmo takich jak Mamrot podał tylko że po Polsku??

Jest megatutorial "Od Zera do gier kodera" na stronie gamedev.pl w dziale tutoriale oraz istnieje na necie wiele tutoriali i e-booków o c++(szczególnie tych for newbie). A tak pozatym to książka którą podał Marmot(mówił, że miał ją kiedyś na kompie) jest po Polsku, tylko, że jest płatna(za niecałą bańkę dostaniesz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...