Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 27 Października 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 Wszystkiego. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cobra Opublikowano 27 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 A czy jest jakaś łatwa książka o fizyce gry i sztucznej inteligencji skoro mam nieczytać tego "Vademecum profesjonalisty" :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 Ale słuchaj. Żeby napisać fizykę gry, to musisz mieć skomplikowane funkcje matematyczne w małym palcu. Bierz się za to Vademecum Profesjonalisty, ale jak będziesz się lepiej znał na matematyce i C++, to powinien być dopiero etap końcowy. Teraz, to bierz się za Symfonię C++, a potem za OpenGL Programowanie gier bo to są takie książki na ten poziom co ty teraz jesteś. Po przeczytaniu tej pierwszej, ta druga pójdzie ci szybko. Jeszcze jedno - może próbuj działać na gotowych engine takich jak Irrlicht, Ogre3D, Genesis czy Truevision? Po co odrazu brać się za pisanie własnych engine. Przecież w takiej książce Vademecum Profesjonalisty, to nie masz krok po kroku jak napisać Mario, tylko tam masz raczej zalecenia i pomoc przy tworzeniu własnego silnika 3D w stylu Unreal, co zajmie ci ok. 3 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 A po co Ci wykłady z Analizy, Algebry, Fizyki czy Wstępu do matmy/infy? Jedyny sensowny rpzedmiot jaki etraz mam to Wstep do algorytmizacji i programowania. Ale wszystkie moje wykłady są w konspekcie wykładów Doc. dr Świątomira Ząbka pt. Narzędzia i metody informatyki. ;] Powodzenia w czytaniu :P Przyda sie ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 LOL, Atg -.- Jeżeli chcesz się zająć pracą nad grami systemem "wszystko sam" to jak pisałem, bierz sie za nauke matematyki i fizyki -.- Zresztą to nie tylko do gier, ale też innych algorytmów... chcesz aby program szybciej pracował to też matma się przyda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Mam pytanie , chcę sobie kupić książkę o c++ coś jak ta "perełki programowania" ale nie wiem czy kupić bo do wyboru mam tylko tom VI , i chcę aby było trhe strom podstaw ale nie wiem czy bedą ,pozatym mam kupioną tę książkę : http://www.vivid.pl/ksiazka/646678,c%2B%2B...istow+gier.html Ale nie ma tam za dużo podstaw . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 W takiej książce nie znajdziesz podstaw. Ja się podstaw uczyłem z Thinking In C++, które polecam. W internecie znajdziesz za darmo i legalnie angielską wersję, a polską kupisz za jakieś 70zł w Helionie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Ja mam perelki tom 1, ale narazie ucze sie podstaw bo ksiazka juz czeka:P ps. Marmot masz jeszcze te OGL Programowanie gier? :P Matt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Zgubiłem wraz z formatem dysku :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Ja mam perelki tom 1, ale narazie ucze sie podstaw bo ksiazka juz czeka:P ps. Marmot masz jeszcze te OGL Programowanie gier? tongue2.gif Matt. Jeśli myślisz, że same podstawy wystarczą to życzę powodzenia ;D Z samej matematyki trzeba znać Całkowanie, pochodne.. o reszcie nie wspominając.. Perełki to książka, która wprowadza zaawansowane techniki.. więc teksty w stylu co to jest Interfejs czy blending nie znajdziesz.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 -.-' Myslisz ze nie wiem co to jest?? gosciu chodzi mi o to ze musze sie jeszcze konkretniej poduczyc zanim rusze z ksiazka ... a ten odrazu mysli ze jakis noob ktory mysli ze przeczyta ksiazke i napisze GTA IV ^^ Matt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 -.-' Myslisz ze nie wiem co to jest?? gosciu chodzi mi o to ze musze sie jeszcze konkretniej poduczyc zanim rusze z ksiazka ... a ten odrazu mysli ze jakis noob ktory mysli ze przeczyta ksiazke i napisze GTA IV ^^ Matt. No cóż skoro znasz OpenGL lub DirectX'a tak, że potrafisz zrobić bez najmniejszych problemów takie proste gierki jak platformówki czy arkanoid z ich użyciem to się pomyliłem.. Zdziwiło mnie, że prosząc o książkę o bibliotece graficznej zaraz po niej myślisz o przeczytaniu perełek.. forgive me.. ( po przeczytaniu nawet wszystkich perełek nie napiszesz gta4 ;D) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Chodzilo mi tylko o to ze chcialem tez poznac podstawy OpenGL bo narazie robie wszystko w D3D ... a co do GTA IV to byl sobie taki joke ;P Narazie chce jakas bardziej rozbudowana platformowke niz dotychczas ;P Matt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 hmm ja od czasu do czasu też piszę w DirectX'ie i nie mam zamiaru przesiadać się na OpenGL. D3D jest trudniejszych tak więc jak poznasz go bardzo dobrze przejście na OpenGL jest banalne. Czytałem perełki nie znając go w ogóle i nie miałem żadnych problemów z kodem i zrozumieniem. Może lepiej coś o DirectX'ie np: Introduction To 3D Game Programming With DirectX 9.0 na prawdę świetna książka ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Chcę kupić sobię książkę o c++ z podstawami tego języka oraz z podstawami do tworzenia gier (te rozne podstawy ale żeby tagże było jak zrobić sterowanie,ai wroga i coś w tym stylu). Jak kupie "thinking in c++" to chę aby w tym było chociaż trohę tego lecz nie wiem czy to tam jest , może ktoś dradzić co kupić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Symfonia c++ najlepszy wybór.. dla początkującego wszystko świetnie wytłumaczone ;] a następnie thinking.. a podstawy do tworzenia gier dopiero po perfekcyjnej znajomości języka :) Ale przygotuj się na lata nauki to nie potrwa kilka miesięcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Symfonia c++ najlepszy wybór.. dla początkującego wszystko świetnie wytłumaczone ;] a następnie thinking.. a podstawy do tworzenia gier dopiero po perfekcyjnej znajomości języka :) Ale przygotuj się na lata nauki to nie potrwa kilka miesięcy. Chodzi o tę ? http://allegro.pl/item289789355_symfonia_c...ka_0.html#photo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Tak, na prawdę świetna książka gwarantuje Ci,że jak wszystko z niej zrozumiesz thinking przeczytasz bez problemu a i stworzenie konsolowej gierki nie stworzy wielu problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amadeo Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 A może tak by najpierw od języka C zacząć, będzie ci poźniej łatwiej. "Język C. Szkoła Programowania" a później "Symfonia C++" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 W empiku symfoniii nie kupicie. Ja kupilem w empiku thinking in c++ i jestem zadowolony fajno opisane :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Na helion.pl znajdziesz wszystkie wymienione tu książki i wiele innych godnych uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 @Amadeo: taki ruch nie ma sensu, bo właściwie każda książka o C++ najpierw opisuje podstawy C, aby potem przejść do nowości z C++. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 A może tak by najpierw od języka C zacząć, będzie ci poźniej łatwiej. "Język C. Szkoła Programowania" a później "Symfonia C++" Niach ^.^ Pewnie już problem dawno rozwiązał =]. Ale żeby było a temat to zapodam te linki: http://pl.wikibooks.org/wiki/C http://pl.wikibooks.org/wiki/C++ Jeśli Ci żal pieniędzy ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 http://www.mindview.net/Books Thinking in C++, oraz inne książki Bruce Eckela za darmo i legalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koniu Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Ja do zrozumienia c++ przeczytałem tak: Najpierw Kompendium programowania gier(nie jest tylko dla profesionalistów, bo pierwsze pół książki to podstawy) potem Opengl. programowanie gier(bardzo dobra ksiazka) i teraz czytam Perełki. Nie mam zadnych problemow z napisaniem prostej gry w konsoli. Teraz robię grę w opengl więc już nie konsola (ale to chyba wiecie) Pozdrawaim :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VanGogh Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 A nie ma książek za darmo takich jak Mamrot podał tylko że po Polsku?? Edit. Dzięki Raistlin, napewno mi sie przyda ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 A nie ma książek za darmo takich jak Mamrot podał tylko że po Polsku?? Jest megatutorial "Od Zera do gier kodera" na stronie gamedev.pl w dziale tutoriale oraz istnieje na necie wiele tutoriali i e-booków o c++(szczególnie tych for newbie). A tak pozatym to książka którą podał Marmot(mówił, że miał ją kiedyś na kompie) jest po Polsku, tylko, że jest płatna(za niecałą bańkę dostaniesz). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Jest też darmowe spolszczenie tej książki, tylko niekompletne i nie pamiętam adresu do niego :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Jest też darmowe spolszczenie tej książki, tylko niekompletne i nie pamiętam adresu do niego :P . Bardzo milo by było gdybyś sobie przypomniał(chociaż gdybyś wiedział coś o angielskich wersjach, to bym się też nie obraził). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Przecież podałem: http://www.mindview.net/Books :P . Tam można za darmo ściągnąć Thinking In C++ i do tego legalnie ;p . A co do tego tłumaczenia, to znalazłem: http://moria.ii.uj.edu.pl/thinkcpp/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się