radSun Opublikowano 11 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 Robie sobie gierke i mam problem :] Mam kawałek kodu: xg=32+round(random(37))*16 yg=208+round(random(5))*16 if place_empty(xg+8,yg+8) {ile=round(random(8)) switch (ile) { case 1: co=nic; break; case 2: co=nic; break; case 3: co=nic; break; case 4: co=nic; break; case 5: co=nic; break; case 6: co=nic; break; case 7: co=nic; break; case 8: co=nic; break; } if ile>0 {instance_create(xg,yg,co) show_debug_message('dodano'+string(co)+'x:'+string(xg)+'y:'+string(yg))} else show_debug_message('wyszło zero') //alarm[0]=145+random(10) alarm[0]=1} else {alarm[0]=1 show_debug_message('brak miejsca')} objekt nic ma 16x16; jak zrobić aby te ... obiekty nie pojawiały się na sobie :huh: Plik GM6 >>> :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 11 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 place empty sprawdza czy nie ma obiektow solid a place free sprawdza czy jest wolne od wszystkiego EDIT. eeee tak patrze ze to nic nie dalo :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 11 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 Akurat na odwrót, z żadnym nie chce działać :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 11 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 Zamiast place_empty(xg+8,yg+8) daj !instance_position(xg+8,yg+8,all) Chociaż moim zdaniem ten sposób jest na nic :P Lepiej zrobić, by kwadraty były tworzone i ustawiane w pozycję za pomocą pętli for. Chociaż zależy do czego to potrzebujesz... B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 12 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2005 Pierwsze działa :) Dzięki Zakol :thumbsup: Tylko czemu place_empty/place_free nie działało? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 12 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2005 Odpowiedź jest dość dziwna: obiekt, który sprawdza czy innego objektu nie ma na danej pozycji ( w twoim przypadku object0 i kod place_empty(xg+8,yg+8) ) MUSI mieć własny sprite. Spróbuj sam - daj object0 dowolny sprite B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się