Skocz do zawartości

Zablokowane Nie widzi to nie strzela


Egzekutor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Mam oto taki kod w obiekcie enemy

 

image_angle=direction;

 

if !collision_line(x,y,o_hero.x,o_hero.y,o_Wall,true,true) && fire_ready

if !collision_line(x,y,o_hero.x,o_hero.y,o_Wall2,true,true) && fire_ready

{

speed = 0;

direction = point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y);

/* STRZELANIE */

bul = instance_create(x,y,o_bullet_e);

bul.direction = point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y);

bul.speed = 16;

bul.creator = object_index;

bul.pwr = 1;

alarm[1] = room_speed*0.5;

fire_ready = false;

}

 

(nie ukrywam że kod jest z przykładu)

No i chciałem zrobić że jak obiekt (o_hero) jest oddalony o 300 pikseli od (o_enemy) to enemy nie strzela.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób to tak

if distance_to_object (o_hero)<300
{
if !collision_line(x,y,o_hero.x,o_hero.y,o_Wall,true,true) && fire_ready
if !collision_line(x,y,o_hero.x,o_hero.y,o_Wall2,true,true) && fire_ready
{
speed = 0;
direction = point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y);
/* STRZELANIE */
bul = instance_create(x,y,o_bullet_e);
bul.direction = point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y);
bul.speed = 16;
bul.creator = object_index;
bul.pwr = 1;
alarm[1] = room_speed*0.5;
fire_ready = false;
}
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok jest dobrze tylko jeszcze jedno pytanko. Bo mam napisane w przeciwniku w alarmie (direction=random(300)

alarm[0]=30) żeby chodził w losowym kierunku i jest wszystko ok, tylko jak zacznie do mnie strzelać ja uciekne na np 350 pikseli to on zamiast znowu chodzić w losowym kierunku to stoi w miejscu.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...