Egzekutor Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Witam!!! Mam oto taki kod w obiekcie enemy image_angle=direction; if !collision_line(x,y,o_hero.x,o_hero.y,o_Wall,true,true) && fire_ready if !collision_line(x,y,o_hero.x,o_hero.y,o_Wall2,true,true) && fire_ready { speed = 0; direction = point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y); /* STRZELANIE */ bul = instance_create(x,y,o_bullet_e); bul.direction = point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y); bul.speed = 16; bul.creator = object_index; bul.pwr = 1; alarm[1] = room_speed*0.5; fire_ready = false; } (nie ukrywam że kod jest z przykładu) No i chciałem zrobić że jak obiekt (o_hero) jest oddalony o 300 pikseli od (o_enemy) to enemy nie strzela. Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Zrób to tak if distance_to_object (o_hero)<300 { if !collision_line(x,y,o_hero.x,o_hero.y,o_Wall,true,true) && fire_ready if !collision_line(x,y,o_hero.x,o_hero.y,o_Wall2,true,true) && fire_ready { speed = 0; direction = point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y); /* STRZELANIE */ bul = instance_create(x,y,o_bullet_e); bul.direction = point_direction(x,y,o_hero.x,o_hero.y); bul.speed = 16; bul.creator = object_index; bul.pwr = 1; alarm[1] = room_speed*0.5; fire_ready = false; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 ok jest dobrze tylko jeszcze jedno pytanko. Bo mam napisane w przeciwniku w alarmie (direction=random(300) alarm[0]=30) żeby chodził w losowym kierunku i jest wszystko ok, tylko jak zacznie do mnie strzelać ja uciekne na np 350 pikseli to on zamiast znowu chodzić w losowym kierunku to stoi w miejscu. Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 if distance_to_object (o_hero)> 300 direction=random(300) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi