Skocz do zawartości

Zakładanie ubrań


gorky

Rekomendowane odpowiedzi

Mam plecak z itemami i gdy wejdę w go i nacisnę na koszulę żeby mi się zmienił w tą koszule bo ; to jest jak by okrągła kulka z flagą polski ^^ ( to takie specjalnie zrobione )

 

ale wtedy to nie zadział bo ten plecak to jest następny room :/

 

 

draw_sprite(x,y, ubranie_polaka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//w create herosa

mam_koszule=0

//w global left mouse

if place_meeting(mouse_x,mouse_y,item_koszula)

{

mam_koszule=1

}

//w drawie

draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha);

if mam_koszule=1

{

draw_sprite(x,y,koszula)

}

Cosik w tym stylu, oczywiście dostosuj sobie to do swoich potrzeb.

Oczywiście można też to zrobić inaczej, ja podałem Ci tylko jeden ze sposobów

 

E: plecak to inny room? O.O

to zróbmy w takim razie inaczej: stwórz obiekt o_persistent i zaznacz mu persistent

GML
//w create o_persistent

global.mam_koszule=0

//w left mouse pressed obiektu item_koszula

global.mam_koszule=1

//w drawie herosa

draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha);

if global.mam_koszule=1

{

draw_sprite(x,y,koszula)

}

wstaw o_persistent do pierwszego roomu w grze I TYLKO DO NIEGO

ewentualnie zamiast tworzenia tego obiektu, daj w jakimś objektcie, który pojawia się na początku gry w evencie game start global.mam_koszule=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sprite bez ubrania i z koszulą.

 

Przy rozpoczęciu gry sprite bez ubrania ustaw jako zmienną globalną.

 global.ubranie = spr_bezubrania;

 

Przy naciśnięciu w plecaku ustawiasz zmienną globalną na sprite z koszulą.

 global.ubranie = spr_koszula;

 

W drawie za sprite index podstaw global.ubranie...

draw_sprite_ext(global.ubranie,0,x,y,image_xscale,image_yscale,0,c_white,image_alpha);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm......... wyskakuje mi :

 

 

 

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object polska:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 6:

draw_sprite(x,y,ubranie_niemca)

 

at position 32: Wrong number of arguments to function or script.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz następny ^^

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object polska:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 6:

draw_sprite(draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y))

 

at position 47: Wrong number of arguments to function or script.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object polska:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 6:

draw_sprite(draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y))

 

at position 47: Wrong number of arguments to function or script.

 

 

A teraz to ^^ , czy trzeba uwzględnić x,y czy co ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź chłopie przeczytaj ten błąd.... Troszkę logiki przypatrzy się temu...

draw_sprite(draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y))

 

Co ty rysujesz funkcje rysowania ? Skasuj draw_sprite( i nawias na końcu.

 

A po drugie! Spójrz na mój sposób zajmie Tobie 5 sek jest o wiele wiele prostszy bo widzę, że tego z warunkami od lenina niezbyt rozumiesz...

 

@down

 

Na moje to jest po prostu bezmyślność... rysowania funkcji rysowania jeszcze nie widziałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko , ale kurdę jakoś ja robię i błąd na błędzie jest :/

 

 

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object polska:

 

Error in code at line 2:

draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,

 

at position 2: This function is only available in the Pro Edition.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim sposobem ? Nawet nie ma jaki błąd wyskoczyć chyba, że nie istniejący sprite... Zobacz sobie posty wyżej i zobacz mój sposób jak czegoś nie rozumiesz to zapytaj...

 

A This function is only available in the Pro Edition. oznacza, że nie masz wersji GM Pro.

 

Nie wiedziałem nawet, że to jest funkcja Pro :o

 

To w moim sposobie użyj

draw_sprite(global.ubranie,0,x,y);

Zamiast tego ext. Nie wiem czy to nie będzie się jakby narysowywało bo zawsze ext używam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:/ o rany kod u polska w draw

 

 

//

draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,

image_alpha);

if mam_koszule=1

{

draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y)

}

 

//

draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,

image_alpha);

if global.mam_koszule=1

 

draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże nie wytrzymam :o

 

Podam jeszcze raz mój sposób:

 

 

Zrób sprite bez ubrania i z koszulą.

 

Przy rozpoczęciu gry sprite bez ubrania ustaw jako zmienną globalną.

global.ubranie = spr_bezubrania;

 

 

Przy naciśnięciu w plecaku ustawiasz zmienną globalną na sprite z koszulą.

global.ubranie = spr_koszula;

 

 

W drawie postaci za sprite index podstaw global.ubranie...

draw_sprite(global.ubranie,0,x,y);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...