gorky Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Jak zrobić żeby jak nacisnę na ubranie mój bohater miał je ?? To coś jak zmienienie całej postaci na to ubranie :lol2: :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 w drawie dajesz draw_sprite(x,y, koszula) gdzie x i y to położenie sprita o nazwie koszula. poza tym podałeś za mało informacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Mam plecak z itemami i gdy wejdę w go i nacisnę na koszulę żeby mi się zmienił w tą koszule bo ; to jest jak by okrągła kulka z flagą polski ^^ ( to takie specjalnie zrobione ) ale wtedy to nie zadział bo ten plecak to jest następny room :/ draw_sprite(x,y, ubranie_polaka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 GML //w create herosa mam_koszule=0 //w global left mouse if place_meeting(mouse_x,mouse_y,item_koszula) { mam_koszule=1 } //w drawie draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha); if mam_koszule=1 { draw_sprite(x,y,koszula) } Cosik w tym stylu, oczywiście dostosuj sobie to do swoich potrzeb. Oczywiście można też to zrobić inaczej, ja podałem Ci tylko jeden ze sposobów E: plecak to inny room? O.O to zróbmy w takim razie inaczej: stwórz obiekt o_persistent i zaznacz mu persistent GML //w create o_persistent global.mam_koszule=0 //w left mouse pressed obiektu item_koszula global.mam_koszule=1 //w drawie herosa draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha); if global.mam_koszule=1 { draw_sprite(x,y,koszula) } wstaw o_persistent do pierwszego roomu w grze I TYLKO DO NIEGO ewentualnie zamiast tworzenia tego obiektu, daj w jakimś objektcie, który pojawia się na początku gry w evencie game start global.mam_koszule=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Zrób sprite bez ubrania i z koszulą. Przy rozpoczęciu gry sprite bez ubrania ustaw jako zmienną globalną. global.ubranie = spr_bezubrania; Przy naciśnięciu w plecaku ustawiasz zmienną globalną na sprite z koszulą. global.ubranie = spr_koszula; W drawie za sprite index podstaw global.ubranie... draw_sprite_ext(global.ubranie,0,x,y,image_xscale,image_yscale,0,c_white,image_alpha); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 hmmmm......... wyskakuje mi : ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Draw Event for object polska: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 6: draw_sprite(x,y,ubranie_niemca) at position 32: Wrong number of arguments to function or script. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Musi być w jednej linijce cała funkcja. Musisz: draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y) Patrz czego wymaga funkcja.... i w jakiej kolejności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 A teraz następny ^^ ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Draw Event for object polska: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 6: draw_sprite(draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y)) at position 47: Wrong number of arguments to function or script. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Źle wpisałeś draw_sprite poza tym mój sposób jest prostszy no ale dobra... zamiast draw_sprite(x,y,ubranie_niemca) musisz draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 E:Mój błąd to był. zapomniałem konstrukcji draw_sprite ;( I skorzystaj z całego kodu Tomalasa, bo jest prostszy poprostu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 lenin po x,y podaje się jeszcze subimage zapomniałeś ;] Edit: Też zapomniałem i coś mi nie pasowało i specjalnie GM włączyłem, żeby sprawdzić ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Draw Event for object polska: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 6: draw_sprite(draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y)) at position 47: Wrong number of arguments to function or script. A teraz to ^^ , czy trzeba uwzględnić x,y czy co ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Weź chłopie przeczytaj ten błąd.... Troszkę logiki przypatrzy się temu... draw_sprite(draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y)) Co ty rysujesz funkcje rysowania ? Skasuj draw_sprite( i nawias na końcu. A po drugie! Spójrz na mój sposób zajmie Tobie 5 sek jest o wiele wiele prostszy bo widzę, że tego z warunkami od lenina niezbyt rozumiesz... @down Na moje to jest po prostu bezmyślność... rysowania funkcji rysowania jeszcze nie widziałem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 draw_sprite(draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y)) wtf?? GML draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y) tylko tyle i nic więcej... E: up szybszy zajmie Tobie 5 sek Patrząc na jego posty i pytania to wątpię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 spoko , ale kurdę jakoś ja robię i błąd na błędzie jest :/ ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Draw Event for object polska: Error in code at line 2: draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend, at position 2: This function is only available in the Pro Edition. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Moim sposobem ? Nawet nie ma jaki błąd wyskoczyć chyba, że nie istniejący sprite... Zobacz sobie posty wyżej i zobacz mój sposób jak czegoś nie rozumiesz to zapytaj... A This function is only available in the Pro Edition. oznacza, że nie masz wersji GM Pro. Nie wiedziałem nawet, że to jest funkcja Pro :o To w moim sposobie użyj draw_sprite(global.ubranie,0,x,y); Zamiast tego ext. Nie wiem czy to nie będzie się jakby narysowywało bo zawsze ext używam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 :/ o rany kod u polska w draw // draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend, image_alpha); if mam_koszule=1 { draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y) } // draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend, image_alpha); if global.mam_koszule=1 draw_sprite(ubranie_niemca,0,x,y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Boże nie wytrzymam :o Podam jeszcze raz mój sposób: Zrób sprite bez ubrania i z koszulą. Przy rozpoczęciu gry sprite bez ubrania ustaw jako zmienną globalną. global.ubranie = spr_bezubrania; Przy naciśnięciu w plecaku ustawiasz zmienną globalną na sprite z koszulą. global.ubranie = spr_koszula; W drawie postaci za sprite index podstaw global.ubranie... draw_sprite(global.ubranie,0,x,y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się