gorky Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Witam ! Mam problem który może sie zdawać żałosny bo to podstawa , i to umiałem jeszcze wczoraj zrobić ;/ Mam bohatera oraz przeciwnika , chcę strzelić w niego a on nie strzela ( co nie ma ammo ? :lol2: ) Zrobiłem tak jak w punkcie .17 : W obiekcie, który ma strzelać (w evencie przy nacisnięciu wybranego klawisza): kod: if keyboard_check(vk_control) { instance_create(x,y,pocisk); } W "create" obiektu, który jest pociskiem wrzucamy jeden z czterech kodów: kod: vspeed=(-10); // vspeed=(10); // hspeed=(10); // hspeed=(-10); // Myślę że chodzi o kod na górze , albo o brak jakiegoś kodu ;/ Prosze bez śmiania się i tym podobne :crying: :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Obiekt pocisk się nie pojawia? Może ma odznaczone visible albo dawałeś coś w draw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Cóż przykład nie mój, ale sądze, że może Ci się przydać --> Tadam!! <-- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Nic nie dodawałem Platyna , a PhoenixPL nie chce mieć celownika a ja nie chce celownika przynajmiej nie z tej broni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 a PhoenixPL nie chce mieć celownika a ja nie chce celownika przynajmiej nie z tej broni A co to za problem dostosować przykład do własnych potrzeb? a jeżeli to dla Ciebie taki problem ( <_< ) to poprostu odznacz celownikowi visible ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 ale celowanie myszką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 No miałem to na myśli ( chce żeby sterowanie było na W , S , D , A a strzelanie na : Prawo , lewo , duł , góra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 GML //w stepie if keyboard_check(vk_left) { poc=instance_create(x,y,pocisk) poc.direction=180 poc.speed=10 } if keyboard_check(vk_up) { poc=instance_create(x,y,pocisk) poc.direction=90 poc.speed=10 } if keyboard_check(vk_right) { poc=instance_create(x,y,pocisk) poc.direction=0 poc.speed=10 } if keyboard_check(vk_down) { poc=instance_create(x,y,pocisk) poc.direction=270 poc.speed=10 } na directionach lepiej :P możesz też zamiast w stepie możesz to też zrobić w evencie przyciśnięcia przycisku np: GML //w evenie wciśnięcia strzałki w lewo poc=instance_create(x,y,pocisk) poc.direction=180 poc.speed=10 chyba, że wolisz na hspeed i vspeed to zamiast poc.direction=... daj przykładowo poc.vspeed=... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Nie dział :/ może ktoś podać jakiś przykład bez celownika strzelanie ?? że strzelasz strzałkami a chodzisz : W S D A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Nie dział :/ Co nie działa :huh: jakiś błąd czy co? <_< może ktoś podać jakiś przykład bez celownika strzelanie ?? Właśnie podałem Ci cały kod na strzelanie 'bez celownika' <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 A może opis gdzie co ?? Jest room i wszystko dobrze oprócz strzelania :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Jaki opis? :huh: wrzucasz ten pierwszy 'skrypcik' do stepa obiektu którym sterujesz, i zamiast słowa 'pocisk' wpisujesz nazwę obiektu, który jest pociskiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 O działa już ^^ tylko cały czas lecą kule w stronę lewą , a i jak zrobić żeby jedna kula i za 5 sek. następna ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 tylko cały czas lecą kule w stronę lewą Mój kod powinien być poprawny, nie wiem czemu masz żle, sprawdź czy masz coś w evencie create pocisku a i jak zrobić żeby jedna kula i za 5 sek. następna ?? FAK! A szukajki nie ma? https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...p;hl=strzelanie <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Wszedłem w ten link i zrobiłem jak napisał wezyrnorbert i wyskakuje mi takie coś ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object pocisk: Error in code at line 1: direction=point_direction(x,y,obiekt2.x,obiekt2.y) at position 31: Unknown variable obiekt2 Chodzi o obiect2 i nie wiem co to jest bohater ?? Edit# A teraz jaka papka się zrobił pomoże ktoś ja mu wyśle to co zrobiłem ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 przecież sam napisałeś, że nie chcesz strzelania z celownikiem, sprawdzałeś wogóle mój kod? <_< at position 31: Unknown variable obiekt2 Masz taki obiekt jak obiekt2? Żal... Gier się nie robi ot tak. Tutaj trzeba myśleć, kombinować. Przemyśl sobie to zdanie Edit# A teraz jaka papka się zrobił pomoże ktoś ja mu wyśle to co zrobiłem ^^ Jak zaczniesz rozumieć to co Ci każdy pisze, to mogę Ci pomóc, ale narazie się na to nie zanosi ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Wiem i nie imam tego , ale zmieniłem na bohatera ale i tak nic ( zobaczyłem twój i buba ^^) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 gorky, podałem ci przykład jak chcesz mogę ci go przerobić na twoje potrzeby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Masz GG ? PhoenixPL bo jak tak napisz mi 13099479 ( a jak zrobić że jak bot widzi cię , żeby jeszcze strzelał do mnie :] ) if distance_to_object(polska) < 200 { move_towards_point(polska.x,polska.y,3) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Może ktoś mi to poprawić ?? http://www.speedyshare.com/445175283.html edit# nie ważne ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 mam błąd tu jest błąd : ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object niemcy: Error in code at line 16: if !(collision_line(x,y,polska.x,polska.y,sciana,0,1)); at position 56: Statement expected. a to kod : if !(collision_line(x,y,polska.x,polska.y,sciana,0,1)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 :o Chłopie... sprawdź w dokumentacji warunki... to jest kod, który Tobie dałem po którym miała być czynność... skasuj przede wszystkim ; na końcu i to powinno wyglądać tak: Jeżeli nie ma kolizji na lini od punktu x,y do polska.x polska.y czynność pod warunkiem zostanie wykonana... co ma być wykonane ? if !(collision_line(x,y,polska.x,polska.y,sciana,0,1)) { czynność } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 musiało mi sie pomieszać :/ już dobrze , ale mam pytanie jak zrobić że jak nacisnę "Q" zmieniało mi broń i nie miał celownika ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2008 GML if keyboard_check(ord("Q")) { zmiana broni brak celownika } dokumentacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się