Skocz do zawartości

Elementy solid dla wybranych postaci


Deus

Rekomendowane odpowiedzi

Siema wszystkim :) Nie byłem pewien działu. Mam pytanie: Czy w GM (mam na myśli wersję7pro) można jakoś (skryptem czy klockiem czy jak) wykonać takie coś, że obiekt1 w kontakcie z obiekt2 jest solid a z obiekt3 już nie?

Może jaśniej:

postać1-gracz (obj2) może przejść przez ścianę (obj1) a postać2-potwór (obj3) już nie. <you cant pass ;)>

 

1) Czy możliwe jest wykonanie takiego czegoś?

2) Jeżeli tak, to jak? (jeżeli skryptem to proszę o takowy skrypt)

Jeżeli coś takiego było na forum to przepraszam ale nie znalazłem, proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postać1-gracz (obj2) może przejść przez ścianę (obj1) a postać2-potwór (obj3) już nie.

Ehh to może w kolizji potwora ze ścianą nic nie dawaj? po prostu nawet jak ściana jest solid, ale w evencie kolizji nic nie dasz, to normalnie będzie przechodzić ;)

@UP: wut? o0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry sorry że was ludzie męczę ;)

Wszystkie obiekty składają się z pojedynczych sprite'ów

czyli tak:

-object_gracz składa się z 1 sprite-

-object_potwor składa się z 1 sprite-

-object_sciana składa się z 1 sprite-

 

Dokładniej to robię takie coś:

Jest "ściana" prowadząca do bezpiecznej strefy-zabudowanej.

Gracz ma mieć możliwość jej przejścia (przeniknięcia jak duch ;) ) wiadomo proste. Nie robimy nic.

Gdy chcę aby potwór przez nią nie przeszedł, muszę kliknąć solid

I jak widać teraz tu jest pies pogrzebany.

 

P.S. Dzięki że tak szybko się ktoś odezwał :)

Może teraz będzie jeszcze jaśniej.

----

P.S.2

"to zrób obj3 collision ze obj1 i daj tam move_bounce_solid(1)"

Dzięki Damian za próbę pomocy :) Tak zrobiłem wcześniej, aczkolwiek aby obj3-potwór się odbił ściana musi być solid, a jak ta już solid jest to obj1-gracz nie może przejść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak ta już solid jest to obj1-gracz nie może przejść

hmm dziwne, napewno nie masz nic w kolizji gracza ze ścianą?

GML
//w ścianie, w evencie kolizji z graczem

solid=false

//w kolizji z potworem

solid=true

ogólnie taki zarys jak to zrobić, ale samo solid=... powinno Ci wystarczyć do wykombinowania tego ;) choć to bez sensu, bo musisz mieć coś w kolizji gracza ze ścianą ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie Lenin najlepiej trafiłeś.

Sytuacja trochę sie poprawiła-wygląda to mianowicie tak:

zastosowałem

//w ścianie, w evencie kolizji z graczem

solid=false

//w kolizji z potworem

solid=true

 

- gdy wyłączę atrybut solid w obiekcie bariery- ja przechodzę ale potworki nie. <i o to chodziło :thumbsup: >

- gdy dodam atrybut solid do tej bariery - nikt nie może przejść przez ścianę.

 

Problem pojawia się nowy - potworki ruszające się w losowym kierunku po zetknięciu z barierą blokują się

(mimo użytego kodu: *move_bounce_solid(1))

 

*działa on w przypadku zetknięcia stwora ze zwykłą ścianą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

użyj maski (jakiś okrągły sprit, troszkę większy niż obiekt)

ewentualnie zamiast "move_bounce_solid(1)" daj "move_bounce_solid(0)" może pomóc choć niekoniecznie

 

move_bounce_solid(0)

nie pomogło

co do maski - nie wiem jak się robi, za 10-15min będę to się odezwę, jak ktoś jeszcze będzie to odpowiem (po powrocie jeszcze poszukam by nie było jak się robi "maskę" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

addswdhg7.png

(Screen by Rakson https://forum.gmclan.org/index.php?s=&s...st&p=185604)

I w zaznaczone miejsce wskazujesz sprita, który będzie odpowiedzialny za wszelkie kolizje obiektu itd (nie będzie on widoczny) I tak jak napisałem wcześniej, najlepiej, jak maska będzie kołem niewiele większym od 'normalnego' sprita obiektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce nic mówić bo jestem początkujący ale to chyba jest najprostsza rzecz nie ? bo masz 3 spirity nie ? a później im dodajesz obiect , i w tych obiektach dodajesz co chcesz nie ?

 

W jednym że nie może przechodzi przez ścianę a w drugim że może ( no chyba że nie o to chodzi ) tylko trzeba znać podstawy żeby to wiedzieć !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce nic mówić bo jestem początkujący ale to chyba jest najprostsza rzecz nie ? bo masz 3 spirity nie ? a później im dodajesz obiect , i w tych obiektach dodajesz co chcesz nie ?

 

Po pierwsze gorky nie krzycz (!!) ;)

pewnie znasz się lepiej niż ja, gdyż tylko gdy się tylko bardzo nudzę siadam i coś kminię na GM, potem zostaiwam projekt i znowu jak mi się znudzi to się z nim męczę. (lepsze niż granie w jakieś gry wielkich firm)

Jak są większe problemy (dla mnie) to szukam, a jak nie ma to wtedy pytam. W każdym razie, dzięki za kolejny help Lenin. (chociaż to bym znalazł akurat bo jest w szukajce) :)

Po drugie, robię sprite wyłącznie z 1 obrazka gdyż do mojego projektu nie potrzebuję animacji <jeśli o to tobie chodzi>

https://gmclan.org/uploader/2099/bez_tytulu1.gif

jeśli jednak nie to sorry.

 

opieram się na przykładzie <przerabianym, poprawianym i uzupełnianym na bierząco>

prostej strzelanki stworzonej przez Nikas (AG).

<będziesz stary w kredytach :thumbsup: >

 

Jak uda mi się, to zapodam za kilka minut filmikiem z tym problemem może wtedy wreszcie będzie jasne.

Co do warstw - nie pomogło. :( tak bywa

 

P.S. Na filmiku bariera jest "Visible"

wygląda tak: https://gmclan.org/uploader/2099/bariera_dla_zombie.gif

Umieściłem kilka w lróżnych miejscach aby pokazać ten problem

 

" - potworki ruszające się w losowym kierunku po zetknięciu z barierą blokują się

(mimo użytego kodu: *move_bounce_solid(1))

*działa on w przypadku zetknięcia stwora ze zwykłą ścianą"

 

P.S.2

Po przeglądnięciu postów z twoim udziałem doszedłem do wniosku że wcale nie jesteś lepszy ode mnie :]

Filmik: http://s008.wyslijto.pl/?file_id=68825326272792691551

 

( Dodano: )

 

Dzięki za wszelkie próby pomocy w rozwiązaniu problemu.

Proszę o zamknięcie tematu, gdyż problemu nie da się rozwiązać, gdy postacie poruszają się w losowym kierunku-odblokowują się same podczas zmiany kierunku ruchu- a to trwa.

Zaczynam projekt od samego początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...