Skocz do zawartości

animacje


gorky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Mam jak zrobić żeby jak chodzi mój bohater były animacje że chodzi i ruszają mu się nogi ?

 

A ja jestem Yoda. Temat powtarzany setki razy, poza tym to podstawy które można znaleźć w dokumentacji na stronie głównej, naucz się pan szukać. Punkt 8 - Warn. Poza tym coś ty tu napisał. Naucz się poprawnie pisać przy okazji

Yoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale masz tą animacje czy masz klatki i chcesz je złożyć w kupe? Bo jeśli to drugie to musisz dodać pierwszy spite potem prawym i propersies ( nie wiem czy tak sie pisze, bo pisze z pamięci) i tam dajesz edit potem metodą prób i błędów znajdujesz odpowiednią funkcje i dodajesz kolejne klatki i potem save (albo jakoś tak) i już masz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy jeśli chodzi o sprite_index to tak, bo np robisz klatke o nazwe "a" i potem robisz kolejno klatki "a1" "a2" itd. potem robisz tak jak napisałem gdzieś wyżej. No i jak chcesz do kodu to piszesz

GML
sprite_index = spr_a // czyli to nazwa sprita ktory powstal z polaczenia klatek o nazwie "a"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba że muszę to zrobić w "A"-Kay ??

A tak ciężko sprawdzić? <_<

W momencie kiedy ma być sprite zmieniony (na przykład przy przyciśnięciu klawisza 'A') ustawiasz sprite_index na ten który ma się zmienić, więc jaki problem? ;o

GML
sprite_index=nazwa_sprita

I tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki koledzy za pomoc i za cierpliwość na de mną jeśli będę maił jakieś kłopoty odezwę się ^^ ale oby ich nie było

 

 

PS : Nie wiem do końca co to ten spirit_index ;/ może ktoś powiedzieć w skrócie i bez przezwisk tylko co to jest ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS : Nie wiem do końca co to ten spirit_index ;/ może ktoś powiedzieć w skrócie i bez przezwisk tylko co to jest ^^

Tak ja mogę

sprite_index This is the index of the current sprite for the instance. You can change it to give the instance a different sprite. As value you can use the names of the different sprites you defined. Changing the sprite does not change the index of the currently visible subimage.

Poprzez sprite_index ustawiasz sprita obiektu (czyli grafikę obiektu)

proste prawda? A jak nie, to chwila zabawy w GM-ie z tą funkcją i już będziesz wiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image_speed=0.2 to 0.2 to przykład, jeżeli zwiększysz, to animacja będzie szybsza, jeśli zmniejszysz to będzie wolniejsza.

i żeby jak już nie naciskam przyciska w którą stronę ma iść to żeby ustał a ne i żeby animacja była cały czas ;/

w evencie released key daj image_speed=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...