gorky Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Witam ! Mam jak zrobić żeby jak chodzi mój bohater były animacje że chodzi i ruszają mu się nogi ? A ja jestem Yoda. Temat powtarzany setki razy, poza tym to podstawy które można znaleźć w dokumentacji na stronie głównej, naucz się pan szukać. Punkt 8 - Warn. Poza tym coś ty tu napisał. Naucz się poprawnie pisać przy okazji Yoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Musisz to narysować, no chyba, że nie zrozumiałem Ciebie to do zmiany sprite'a masz sprite_index. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Narysować animację bohatera i wczytać poszczególne klatki do sprita. I gdy bohater wykonuje jakąś czynność wystarczy zmienić sprite klockiem albo sprite_index. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 tak ale mam już to narysowane ;] i co dalej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Użyj funkcji sprite_index - służy do zmiany tych animacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 ale masz tą animacje czy masz klatki i chcesz je złożyć w kupe? Bo jeśli to drugie to musisz dodać pierwszy spite potem prawym i propersies ( nie wiem czy tak sie pisze, bo pisze z pamięci) i tam dajesz edit potem metodą prób i błędów znajdujesz odpowiednią funkcje i dodajesz kolejne klatki i potem save (albo jakoś tak) i już masz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 To muszę do każdej animacji zrobić nowy spirit z tą animacją czy jak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 znaczy jeśli chodzi o sprite_index to tak, bo np robisz klatke o nazwe "a" i potem robisz kolejno klatki "a1" "a2" itd. potem robisz tak jak napisałem gdzieś wyżej. No i jak chcesz do kodu to piszesz GML sprite_index = spr_a // czyli to nazwa sprita ktory powstal z polaczenia klatek o nazwie "a" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 to mam przez to rozumieć że , Mam bohatera i do każdej animacji musze zrobić nowy spirit np : ruch w prawo tak ? a później u bohatera wkleić sprite_index = spr_a // Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 dokładnie ;F ewentualnie możesz wszystko wrzucić do jednego sprita, i potem operować na image_index, ale to tylko zbędna robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 tak ale jak zrobei animacje ruch w prawo to tak ??? sprite_index = spr_ruch w prawo // No bo w tym kodzie nie ma nic że jak nacisnę przycisk "a" tak ma się dziać chyba że muszę to zrobić w "A"-Kay ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 chyba że muszę to zrobić w "A"-Kay ?? A tak ciężko sprawdzić? <_< W momencie kiedy ma być sprite zmieniony (na przykład przy przyciśnięciu klawisza 'A') ustawiasz sprite_index na ten który ma się zmienić, więc jaki problem? ;o GML sprite_index=nazwa_sprita I tyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 dzięki koledzy za pomoc i za cierpliwość na de mną jeśli będę maił jakieś kłopoty odezwę się ^^ ale oby ich nie było PS : Nie wiem do końca co to ten spirit_index ;/ może ktoś powiedzieć w skrócie i bez przezwisk tylko co to jest ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 PS : Nie wiem do końca co to ten spirit_index ;/ może ktoś powiedzieć w skrócie i bez przezwisk tylko co to jest ^^ Tak ja mogę sprite_index This is the index of the current sprite for the instance. You can change it to give the instance a different sprite. As value you can use the names of the different sprites you defined. Changing the sprite does not change the index of the currently visible subimage. Poprzez sprite_index ustawiasz sprita obiektu (czyli grafikę obiektu) proste prawda? A jak nie, to chwila zabawy w GM-ie z tą funkcją i już będziesz wiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 dzięki już wszystko rozumiem Fajnie animacja wyszła , ale jak zmniejszyć prędkość tej animacji i żeby jak już nie naciskam przyciska w którą stronę ma iść to żeby ustał a ne i żeby animacja była cały czas ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 image_speed=0.2 to 0.2 to przykład, jeżeli zwiększysz, to animacja będzie szybsza, jeśli zmniejszysz to będzie wolniejsza. i żeby jak już nie naciskam przyciska w którą stronę ma iść to żeby ustał a ne i żeby animacja była cały czas ;/ w evencie released key daj image_speed=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorky Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 W evencie released key daj image_speed=0 To mi nie dział ;/ (jeszcze grafika jest brzydka ;/) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się