Skocz do zawartości

Portal


Rekomendowane odpowiedzi

Jak strzelisz w mur to sie zamienia w inny obiekt masz dwa różne rodzaje strzałów. pierwszy niebieski a drugi czerwony (do tej pory wiem ). I teraz jak strzelisz niebieski obiect1 zmienia się w tzw. portal (z czerwonym tak samo). I teraz mój problem. Kiedy masz już 1 portal to tam gdzie trafi drugi tam wyjdziesz jak wejdziesz w pierwszy, i z drugiego tak samo.

 

A więc jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę... ale nielogiczna pisownia... ok, ja rozumiem :D

No to robisz dwa portale np. obj_p1 i obj_p2

 

Event Collision with obj_player dla obj_p1

GML
if instance_exists(obj_p2)

{

if place_free(obj_ p2.x+16,obj_p2.y+32)

{

obj_player.x=obj_p2.x+16,obj_p2.y+32

}

}

Event Collision with obj_player dla obj_p2

GML
if instance_exists(obj_p1)

{

if place_free(obj_p1.x+16,obj_p1.y+32)

{

obj_player.x=obj_p1.x+16,obj_p1.y+32

}

}

No i teraz robisz, ze jeśli obiekt mur zderzy się z pociskiem czerwonym to się zamienia w obj_p1, a jak niebieskim to w obj_p2. Tylko musisz ograniczyć ilość portali do jednego czerw. i jednego nieb., no i po manipulować wartościami x+16 y+32 w zależności od własnych upodobań itd.

 

PS Zacznij pisać we właściwym dziale >> https://forum.gmclan.org/index.php?showforum=30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...