Skocz do zawartości

Zmienna globalna ...


Slax

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam pytanie a zarazem problem...

Otóż mam parę obiektów a w nich kod:

W obj_trening w CREATE:

GML
global.na_trening=0

Jeżeli zniszczę manekina mam kod:

STEP:

GML
global.na_trening+=1

A w Obj_Starzec w evenice Step:

GML
i=instance_nearest(x,y,objPath);

_dir=direction;

_sp=speed;

move_towards_point((i).x,(i).y,6);

if(_sp>1) motion_add(_dir,30);

speed=2;

image_angle=direction/////turns image to face direction

if global.na_trening= 7

{

i=instance_nearest(x,y,objPath2);

_dir=direction;

_sp=speed;

move_towards_point((i).x,(i).y,6);

if(_sp>1) motion_add(_dir,30);

speed=2;

image_angle=direction/////turns image to face direction

}

Mnie interesuje czemu nie działa to:

GML
if global.na_trening= 7

{

i=instance_nearest(x,y,objPath2);

_dir=direction;

_sp=speed;

move_towards_point((i).x,(i).y,6);

if(_sp>1) motion_add(_dir,30);

speed=2;

image_angle=direction/////turns image to face direction

}

Może wy mi pomożecie xD ?? Poprawicie kod, dacie odpowiedź :P Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sry za double posta ale ponawiam pytanie:

Mam 3 obiekty. Obj_Starzec z którym Obj_Hero prowadzi rozmowę, gdy gadka się kończy to Obj_Starzec się niszczy a w jego miejscę tworzę Obj_Starzec_TR który prowadzi nas do sali treningowej. Mam w nim kod:

GML
i=instance_nearest(x,y,objPath);

_dir=direction;

_sp=speed;

move_towards_point((i).x,(i).y,6);

if(_sp>1) motion_add(_dir,30);

speed=2;

image_angle=direction/////turns image to face direction

if global.na_trening= 7

{

i=instance_nearest(x,y,objPath2);

_dir=direction;

_sp=speed;

move_towards_point((i).x,(i).y,6);

if(_sp>1) motion_add(_dir,30);

speed=2;

image_angle=direction/////turns image to face direction

}

W sali tej jest 7 manekinów i jak zniszczę jednego to mam kod:

GML
global.na_trening+=1
W obiekcie który nas prowadzi gdy "zdeży" się z drzwiami mam kod by się zniszczył i tworzył Obj_Starzec_Trening. W tym okiektcie w Step mam kod:
GML
if global.na_trening < 7

{

instance_destroy()

instance_create(x,y,Obj_Starzec_TR)

}

I tym razem Obj_Starzec_TR powinien (A nic nie robi :P) prowadzić nas po obj_Path2 co jest zapisane w jego Steep:

GML
if global.na_trening =7

{

i=instance_nearest(x,y,objPath2);

_dir=direction;

_sp=speed;

move_towards_point((i).x,(i).y,6);

if(_sp>1) motion_add(_dir,30);

speed=3;

image_angle=direction/////turns image to face direction

}

I czemu nas on nie prowadzi? Ciekawe czy mnie zrozumieliście xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...