Slax Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Cześć. Mam pytanie a zarazem problem... Otóż mam parę obiektów a w nich kod: W obj_trening w CREATE: GML global.na_trening=0 Jeżeli zniszczę manekina mam kod: STEP: GML global.na_trening+=1 A w Obj_Starzec w evenice Step: GML i=instance_nearest(x,y,objPath); _dir=direction; _sp=speed; move_towards_point((i).x,(i).y,6); if(_sp>1) motion_add(_dir,30); speed=2; image_angle=direction/////turns image to face direction if global.na_trening= 7 { i=instance_nearest(x,y,objPath2); _dir=direction; _sp=speed; move_towards_point((i).x,(i).y,6); if(_sp>1) motion_add(_dir,30); speed=2; image_angle=direction/////turns image to face direction } Mnie interesuje czemu nie działa to: GML if global.na_trening= 7 { i=instance_nearest(x,y,objPath2); _dir=direction; _sp=speed; move_towards_point((i).x,(i).y,6); if(_sp>1) motion_add(_dir,30); speed=2; image_angle=direction/////turns image to face direction } Może wy mi pomożecie xD ?? Poprawicie kod, dacie odpowiedź :P Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 A jaki błąd się pojawia ? /////turns image to face direction Lol >.< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 A jaki błąd się pojawia ? Żaden :P Po prostu nie podąża za obj_Path2... Punkt 10. Yoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Czemu w motion dałeś speed 30 a potem speed=2 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Już chyba wiem dlaczego nie działa xD Bo tam stoi inny obiekt a ten który chodzi nie istnieje :P To jak zrobić by ten kod działał? GML if global.na_trening= 7 { instance_change(Obj_Starzec_TR,true); } ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Tak jak napisałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Tak jak napisałeś? Tak, tak zrobiłem i nie działa :P :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 20 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Sry za double posta ale ponawiam pytanie: Mam 3 obiekty. Obj_Starzec z którym Obj_Hero prowadzi rozmowę, gdy gadka się kończy to Obj_Starzec się niszczy a w jego miejscę tworzę Obj_Starzec_TR który prowadzi nas do sali treningowej. Mam w nim kod: GML i=instance_nearest(x,y,objPath); _dir=direction; _sp=speed; move_towards_point((i).x,(i).y,6); if(_sp>1) motion_add(_dir,30); speed=2; image_angle=direction/////turns image to face direction if global.na_trening= 7 { i=instance_nearest(x,y,objPath2); _dir=direction; _sp=speed; move_towards_point((i).x,(i).y,6); if(_sp>1) motion_add(_dir,30); speed=2; image_angle=direction/////turns image to face direction } W sali tej jest 7 manekinów i jak zniszczę jednego to mam kod: GML global.na_trening+=1 W obiekcie który nas prowadzi gdy "zdeży" się z drzwiami mam kod by się zniszczył i tworzył Obj_Starzec_Trening. W tym okiektcie w Step mam kod: GML if global.na_trening < 7 { instance_destroy() instance_create(x,y,Obj_Starzec_TR) } I tym razem Obj_Starzec_TR powinien (A nic nie robi :P) prowadzić nas po obj_Path2 co jest zapisane w jego Steep: GML if global.na_trening =7 { i=instance_nearest(x,y,objPath2); _dir=direction; _sp=speed; move_towards_point((i).x,(i).y,6); if(_sp>1) motion_add(_dir,30); speed=3; image_angle=direction/////turns image to face direction } I czemu nas on nie prowadzi? Ciekawe czy mnie zrozumieliście xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się