trolu122 Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 step: GML direction =point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) if(celownik.x < player.x) {sprite_index = reka_lewo0; depth =1; x=player.x+10; y=player.y+8; } if(celownik.x > player.x) {sprite_index = reka_prawo0; depth =-1; x=player.x+2; y=player.y+8; } ale kiedy ludzik sie porusza ręce nie stoją w miejscu tylko tak jakby za nim poruszały i nie nadążały, a mają byc na stałej pozycji względem gracza jak to zrobic? ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 czyli podczas poruszania postaci ręce nie nadążają? spróbuj zwiększyć room speed może to pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 18 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 nic z tego :/ chodzi o to że jak rysuje jakis obiekt w drawie to wszystko jest ok a tak wygląda jakby ręce biegły za ludkiem, nie wiek ktoś co trzeba zrobic? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Wrzuć to do eventu "End Step" albo "Begin Step". ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 wrzuć do draw :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 właśnie specjalnie robie na obiektach nie drawie bo tak jest mi łatwiej, wiem jak ustyalić kierunek i inne rzeczy a w drawie nie wiem co i jak :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 chyba bede musiał jednak w drawie zrobic ;/ a mógłby my ktoś wytłumaczyc pokolei co jest co? draw_sprite_ext(sprite,subimg,x,y,xscale,yscale,rot,color,alpha) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 nazwa sprita,klatka animacji,położenie x,położenie y,skalowanie sprita względem osi x, to samo tylko oś y, rotacja,kolor,przeźroczystość Czyli w zastosowaniu to wygląda mniej więcej tak: GML draw_sprite_ext(sprite1,image_index,x,y,1,1,image_angle,image_blend,image_alpha) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 rotacja czyli kierunek? moze być mouse_x,mouse_y? i co znaczy skalowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 rotacja czyli kierunek? moze być mouse_x,mouse_y? nie nie rotacja czyli sam obrót obiektu, za kierunek odpowiada direction i to ustawiasz np. w stepie. i co znaczy skalowanie? ehh.... powiększenie/zmniejszenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 no ok narysowałem reke. mozna teraz na niej oznaczyc jakos punkt z którego wylatywałyby pociski czy trza sie meczyc z lengthdir? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 mozna teraz na niej oznaczyc jakos punkt z którego wylatywałyby pociski czy trza sie meczyc z lengthdir? Zależy od tego gdzie masz ustawiony orgin sprita. Jeżeli jest inny niż miejsce, w którym ma się pokazywać pocisk i jeżeli zmieniasz direction ręki to musisz skorzystać z lengthdirów ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 jeszcze jedno ;P jak ustawić depth? wrzuciłem wszystko do step end step begin step to co miałem na początku i działa :D :D :D nie bede sie drawem męczył tylko jeszcze jak depth drawa ustawic? przyda sie na przyszłość ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 jeszcze jedno ;P jak ustawić depth? depth=ileś tam ;) tylko jeszcze jak depth drawa ustawic? przyda sie na przyszłość ;p obiekt drawujący ustala depth drawu, dodatktowo to co pierwsze drawujesz będzie miało większy depth niż to co później np.: draw_sprite (...) draw_costam(...) i wtedy draw_cos tam będzie nad draw_sprite ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 no ale jesli ja chce aby draw był pod obiektem drawującym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 to w drawuj to jako pierwsze a potem sprita obiektu i będziesz miał pod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luki Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Może się przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się