Darlix Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Witam :bye1: mam problem iż stworzyłem sobie wroga pełzającego w dowolnym kierunku i chciałbym aby gdy zbliżę się do niego np. 200 pixeli to on zacznie strzelać do mnie... jaki kod mam wpisać i gdzie... PoZdRo :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 mało na forum tego <_< GML //w stepie if distance_to_object(hero) <200 { direction=point_direction(x,y,hero.x,hero.y) instance_create(x,y,pocisk) } btw to chyba nawet w faq jest.... tutaj Ci podałem to co najważniejsze, reszty poszukaj bo to nie boli a było już wiele razy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 dzieki ;p spx ale jest jeszcze jeden problem: 1. Mianowiciejak podchodzę do wroga to on strzela strzela ale nie we mnie tylko tam gdzie ja najadę myszką... Pomocy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 bo tam gdzie podałem hero.x i hero.y wstawiłeś pewnie mouse_x i mouse_y <_< a hero zmień na nazwę obiektu, do którego ma się obracać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 nie mam coś takiego: if distance_to_object(gracz) <500 { direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y) instance_create(x,y,pocisk) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 no to błąd masz gdzieś indziej, a ja wróżką nie jestem, nie znam Twojego kodu pokaż kod stepa obiektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 stepa obiektu ci własnie podałem ale jakiego obiektu wroga czy gracza?? direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) if health<1 { repeat(30) instance_create(x-16,y-16,krew) health=0 instance_create(0,0,dead) instance_destroy() } i drugi kod to: image_angle=point_direction(x,y,cel.x,cel.y); direction=point_direction(x,y,cel.x,cel.y); image_xscale=image_yscale; if keyboard_check(ord('W')) { speed=+2*bieganie; } if keyboard_check(ord('S')) { speed=-0.75*bieganie; } i co teraz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marrac Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Spróbuj zrobić dwa pociski (jeden dla gracza obj_pocisk, a drugi dla wroga np. obj_pocisk_wrog). Albo popatrz na 4 część z przykładu strzelanki Jakluba. https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=115 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 ja tak stworzyłem obj_pocisk i obj_pociskwroga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 podaj step przeciwnika a nie herosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 no to podałem : if distance_to_object(gracz) <500 { direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y) instance_create(x,y,pocisk) } a to co miałem wczesniej to usunąłem na rzecz tego kodu (co podałeś) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 to w create pocisku pewnie masz jakieś direction ustawione to usuń i tamten kod co podałem najlepiej zamień na: GML if distance_to_object(gracz) <500 { direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y) strzel=instance_create(x,y,pocisk) strzel.direction=direction strzel.speed=10 } a jak dalej coś będziesz miał nie tak to prześlij mi na pm projekt to Ci to zrobię, bo mi się nudzi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 już wszystko ok.! mój błąd ponieważ wróg używał tego samego pocisku co gracz... tam w stepie u wroga trzeba było zamienić pocisk na pocisk_wroga... Źle : if distance_to_object(gracz) <500 { direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y) instance_create(x,y,pocisk) } Dobrze: if distance_to_object(gracz) <500 { direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y) instance_create(x,y,pociskwroga ) } Dzięki za wszystko PoZdRo ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się