Skocz do zawartości

Strzał wroga


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :bye1: mam problem iż stworzyłem sobie wroga pełzającego w dowolnym kierunku i chciałbym aby gdy zbliżę się do niego np. 200 pixeli to on zacznie strzelać do mnie... jaki kod mam wpisać i gdzie... PoZdRo :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mało na forum tego <_<

GML
//w stepie

if distance_to_object(hero) <200 {

direction=point_direction(x,y,hero.x,hero.y)

instance_create(x,y,pocisk)

}

btw to chyba nawet w faq jest....

tutaj Ci podałem to co najważniejsze, reszty poszukaj bo to nie boli a było już wiele razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stepa obiektu ci własnie podałem ale jakiego obiektu wroga czy gracza?? direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

 

if health<1

{

 

repeat(30) instance_create(x-16,y-16,krew)

health=0

instance_create(0,0,dead)

instance_destroy()

}

 

 

i drugi kod to:

image_angle=point_direction(x,y,cel.x,cel.y);

direction=point_direction(x,y,cel.x,cel.y);

image_xscale=image_yscale;

 

if keyboard_check(ord('W'))

{

speed=+2*bieganie;

}

 

if keyboard_check(ord('S'))

{

speed=-0.75*bieganie;

}

 

i co teraz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to podałem :

if distance_to_object(gracz) <500

{

direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y)

instance_create(x,y,pocisk)

}

 

a to co miałem wczesniej to usunąłem na rzecz tego kodu (co podałeś)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w create pocisku pewnie masz jakieś direction ustawione to usuń i tamten kod co podałem najlepiej zamień na:

GML
if distance_to_object(gracz) <500

{

direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y)

strzel=instance_create(x,y,pocisk)

strzel.direction=direction

strzel.speed=10

}

a jak dalej coś będziesz miał nie tak to prześlij mi na pm projekt to Ci to zrobię, bo mi się nudzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wszystko ok.! mój błąd ponieważ wróg używał tego samego pocisku co gracz... tam w stepie u wroga trzeba było zamienić pocisk na pocisk_wroga...

 

Źle :

 

if distance_to_object(gracz) <500

{

direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y)

instance_create(x,y,pocisk)

}

 

Dobrze:

 

if distance_to_object(gracz) <500

{

direction=point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y)

instance_create(x,y,pociskwroga )

}

 

 

Dzięki za wszystko PoZdRo ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...