Skocz do zawartości

Zablokowane Granat


Egzekutor

Rekomendowane odpowiedzi

ok

STEP:

image_angle=direction;

if distance_to_object(playerMG)<200{

speed=0

direction=point_direction(x,y,playerMG.x,playerMG.y)

if (ceil(random(8)))=1{

o=instance_create(x+(cos(direction*pi/180)*16),y-(sin(direction*pi/180)*16),Rakieta)

o.direction=point_direction(x,y,playerMG.x,playerMG.y)-5+random(10);

o.speed=10}}

else

{speed=2}

if hlt<=0{

repeat(20)

instance_create(x,y,particle_blood)

instance_destroy()}

if hlt<=0

instance_create(x,y,Krew)

 

Wydaje mi się że to tyle odnośnie strzelania.

 

mi sie wydaje że to przez to celi random ale jak to usune to wogóle strzela jak z CKM trzeba to chyba czymś zastąpić ale nie wiem czym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CREATE

GML
moge = true

 

STEP

GML
image_angle=direction;

if distance_to_object(playerMG)<200{

speed=0

direction=point_direction(x,y,playerMG.x,playerMG.y)

if (ceil(random(8)))=1{

if moge

{

o=instance_create(x+(cos(direction*pi/180)*16),y-(sin(direction*pi/180)*16),Rakieta)

o.direction=point_direction(x,y,playerMG.x,playerMG.y)-5+random(10);

o.speed=10

moge = false;

if ! alarm[0] alarm[0] = room_speed*8

} } }

else

{speed=2}

if hlt<=0{

repeat(20)

instance_create(x,y,particle_blood)

instance_destroy()}

if hlt<=0

instance_create(x,y,Krew)

 

ALARM[0]

GML
moge = true;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mógłbyś podać kod bo z tymi alarmami mi nie wyszło ;)

 

Załóżmy, że masz speed np. 2 zadeklarowane w obiekcie. Ustawiasz w Create:

 

GML
friction = 0.005; // przykładowa wartość

 

po czym granat będzie leciał i stopniowo się zwalniał, aż w końcu całkowicie stanie.

 

Spróbuj zrobić tak:

Otwórz pusty dokument GM'a wrzuć jakiegoś sprita i w Create obiektu daj:

GML
vspeed = 2;

friction = 0.005;

 

teraz obiekt ustaw na górze (!) rooma włącz grę i obserwuj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...