Egzekutor Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Witam Mam pytanie: Robie teraz grę strzelankę i jak rzuce granat to chciałbym żeby powoli tracił prędkość aż wkońcu stanął. Mam nadzieję że mnie zrozumieliście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Jeśli używasz speeda, to po wyrzuceniu ustaw alarm na ileś sekund, a w nim instrukcja na właśnie te powoli odejmowanie speeda, aż w końcu się zatrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 dzięki ale mam jeszcze jedno pytanie zrobiłem wrogów z bazzoką i strzelają jak karabinem a chciałbym żeby strzelali co 8 sekund. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 pokaż jak ich zrobiłeś to przerobimy. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 ok STEP: image_angle=direction; if distance_to_object(playerMG)<200{ speed=0 direction=point_direction(x,y,playerMG.x,playerMG.y) if (ceil(random(8)))=1{ o=instance_create(x+(cos(direction*pi/180)*16),y-(sin(direction*pi/180)*16),Rakieta) o.direction=point_direction(x,y,playerMG.x,playerMG.y)-5+random(10); o.speed=10}} else {speed=2} if hlt<=0{ repeat(20) instance_create(x,y,particle_blood) instance_destroy()} if hlt<=0 instance_create(x,y,Krew) Wydaje mi się że to tyle odnośnie strzelania. mi sie wydaje że to przez to celi random ale jak to usune to wogóle strzela jak z CKM trzeba to chyba czymś zastąpić ale nie wiem czym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 CREATE GML moge = true STEP GML image_angle=direction; if distance_to_object(playerMG)<200{ speed=0 direction=point_direction(x,y,playerMG.x,playerMG.y) if (ceil(random(8)))=1{ if moge { o=instance_create(x+(cos(direction*pi/180)*16),y-(sin(direction*pi/180)*16),Rakieta) o.direction=point_direction(x,y,playerMG.x,playerMG.y)-5+random(10); o.speed=10 moge = false; if ! alarm[0] alarm[0] = room_speed*8 } } } else {speed=2} if hlt<=0{ repeat(20) instance_create(x,y,particle_blood) instance_destroy()} if hlt<=0 instance_create(x,y,Krew) ALARM[0] GML moge = true; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 spróbuje troche sie zmieniło troszke wolniej strzela ale w nierównych odstępach:( Jest! Przerobiłem alarm[0] i troche step i jest!! Dzięki!! Będe mógł cie umieścić w credits w mojej grze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 za takie coś ? :P w sumie jak chcesz, mi to nie przeszkadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 To był ważny element w mojej grze :P A jak będzie więcej ludzi w credits to bardziej szpanerska będzie :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Ty sie lepiej martw o grywalność, grafikę, kod - bo nawet ze szpanerskimi creditsami nikt ci nie pożałuje niskiej oceny ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 przecież se jaja robie:P A myślisz że w photoshopie by zrobił ładną grafikę?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 przecież se jaja robie:P A myślisz że w photoshopie by zrobił ładną grafikę?? Jak ktoś ma umiejętności, to nawet w Paincie by zrobił ładną grafikę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 no ale ja takich niestety nie posiadam a zresztą tej gry nie będe publikował narazie bo sie jeszcze musze sporo nauczyć może za jakiś czas :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syliush Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 w photoshopie to się nie połapiesz na początku chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morrighan (AoM) Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Syliusz, nieprawda, pierwszym moim programem do robienia grafiki (oczywiście po paintcie) był właśnie PS, co prawda mam już go około 6 miesięcy, ale w 2-3 tygodnie da się w nim połapać na pewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 mój starszy się w nim bawi to mnie podszkolił trochę i większość tam łapie:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Jeszcze co do zwalniania. Po co jakieś alarmy itd, jak można w create dać tarcie ( friction = ileśtam )? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 mógłbyś podać kod bo z tymi alarmami mi nie wyszło ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 mógłbyś podać kod bo z tymi alarmami mi nie wyszło ;) Załóżmy, że masz speed np. 2 zadeklarowane w obiekcie. Ustawiasz w Create: GML friction = 0.005; // przykładowa wartość po czym granat będzie leciał i stopniowo się zwalniał, aż w końcu całkowicie stanie. Spróbuj zrobić tak: Otwórz pusty dokument GM'a wrzuć jakiegoś sprita i w Create obiektu daj: GML vspeed = 2; friction = 0.005; teraz obiekt ustaw na górze (!) rooma włącz grę i obserwuj :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 ok sprubuje ok jest, wielkie dzięki ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi