Olo_PL Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Witam. Moją ulubioną grą jest Gta Sa. Nie wiem czy wiecie ale istnieje możliwość pisania misji do tej gry przy pomocy programu o nazwie Sanny Builder. Język programowania jaki jest wykozystywany do tego to jak się nie mylę to C++. No więc misja ta polega na tym że jest sobie trzech gości(botów) poustawianych w różnych miejscach blisko siebie na mapie, a nad każdą z tych trzech postaci widniej taki marker jak na obrazku po niżej: Główny bohater ten na przodzie dostaje od swojego szefa żeby ich załatwić (taką misie piszę). No i on ich tak załatwia po kolei. No i gdy taki ich załatwia po kolei te markery po winny znikać. Np. jeżeli zginie jako pierwszy bot "a1" to znika z nad jego głowy marker i dalej jeżeli zginie bot "a2" to też znika marker no i tak samo dzieje się z trzecim botem i jego markerem. Jednak tak nie zawsze jest bo gdy zginie jako pierwszy bot "a2" to nie znika ten marker. Dopiero jak załatwię tego bota "a2" to marker znika i ten z bota a2 i a1, a nie powinno się tak dziać. A powinno być tak że bez względu w jakiej kolejności aktor zginie to zawsze z nad jego głowy ten marker znika. No i podam kod: Za pomocą tego opkodu tworzy się te markery nad głowami 0187: $MARKER1 = create_marker_above_actor $OFIARA1 a to skrypt z którym mam problem nie wiem jak poustawiać żeby te marker znikały tak jak napisałem wyżej :check1 wait 10 if 0118: actor $OFIARA1 dead //sprawdza czy aktor zginoł jf @check2 0164: disable_marker $MARKER1 //niszczy tego markera nad głową :check2 wait 10 if 0118: actor $OFIARA2 dead jf @check3 0164: disable_marker $MARKER2 :check3 wait 10 if 0118: actor $OFIARA3 dead jf @check1 0164: disable_marker $MARKER3 Mam nadziej że dobry dział i że nie pomyliłem for :) i z góry dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 To nie jest C++ Nigdy nie pisałem misji do GTA:SA. Mógłbym ci jedynie pomóc w pisaniu serwera do SA:MP, ponieważ znam język Pawno, ale tutaj jest używany raczej jakiś inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 to sa tzw. mody cleo ;) a co do jezyka... to nie jest C++ ale chyba jakis tak jak jak GML malo znany. przynajmniej tam mi sie widzi ;) a w cleo mozna robic nie tylko misje. jest mod w cleo "bomba nuklearna" :P EDIT: wszystkie pytania dot. cleo kieruj do Mati8ska z forum gtasite.pl ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo_PL Opublikowano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 To nie jest C++ Dobrze wiedzieć ale chyba jakis tak jak jak GML malo znany to potrafi ktoś powiedzieć dokładnie co to za język jest a w cleo mozna robic nie tylko misje za bardzo w tym nie lubię tworzyć modów jest to dodatek trochę zbugowany. Poza tym to jest głównie wykorzystywane do tego żeby pisząc misje nie trza było zaczynać gry od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się