Nicolas Opublikowano 29 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2004 Obiecałem, że wszystkie moje pytania będe zadawał w temacie pytania tyle, że ostatnim postem w tamtym temacie jest mój post więc nie mogłem (według regulaminu) napisać drugiego więc piszę tu. A więc dobra mam grę planszową wszystko pięknie wyrzucanie liczby pól jest (global.Kostka=round(random(5))+1). No więc mam pionek i pole (duzo pól) po na którym pionek stoi ale jest mały problem, bo jak wyżuce np. 5 to co mam zrobić, aby pionek mógł się ruszyć tylko o 5 pól bez tego to nawet na metę mogę kliknąć odrazu i wygrać więc co mam zrobić?? Aha pionek (przynajmiej bym chciał) ma się przesuwać a nie skakać (jump to given position). -=POMOCY=- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2004 Każde pole powinno być innym objektem. Wtedy możesz dać Jump To A Given Position, ale tylko na RELATIVE +1, logiczne? Przy kolizji dajesz SPEED=0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 29 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2004 Wiesz jak by było ze 100 pól (one są animowane) to bi fps'y spadły chyba do zera, a pól ma być dużo. A mój ludzik jak ma kolizje np. ze smokiem to rozpoczyna się walka. Wątpie żeby to wyglądało dobrze z małą liczbą fps'ów (to nie ma być slajd show). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 29 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2004 Przy 100 obiektach miałbyś 10 FPS, nie sądź że GM jest aż tak nie wydajny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 29 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2004 Napisałem"ze 100 pól" (ale i tak zwracam honor). Jednak mam nadzieje na łatwiejsze (a raczej mniej pracochłonne) rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 29 Czerwca 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2004 Cos niewydajne silniki piszecie, ja moge bez eventow to i pare tysiecy obiektow wstawiac bez najmniejszej straty fps :) Ja bym zrobil tak: 1) Zrobil tor chodzenia z obiektow jak to marmot napisal. 2) Pionek przesuwajac sie za kazdym razem gdzie jest kolejny klocek z tor, oczywiscie by sprawdzal czy to nie jest przypadkiem ten, na ktorym byl ostatnio. Samo chodzenie to tak: 1) Utworzyc zmienna z liczba pol do przejscia 2) Za kazdym razem wlaczac algorytm przesuwania popikselowego az obiekt osiagnie docelowa pozycje. PRzykladu gmd nie chce mi sie tworzyc, bo robie cos innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 29 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2004 :huh: Mógł by mi ktoś to wytłumaczyć ?? (nie rozumiem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 30 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2004 W GM jest przykład Pacman. Poruszanie Pacmana, to jest to poruszanie pixelowe o które nam chodzi. Przy kolizji z obiektem mają być sprawdzane odpowiednie zmienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się