MiChAl200 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 Jak zrobić by w roomie Kreator wybierało się kolor kulki, a potem gdy zostaje ten kolor wybrany to w innych roomach zmienił się kolor tak jak w tym roomie np. w Kreatorze wybierasz zielony to w poziomie 1 i innych chodzisz zieloną kulką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 roomie Kreator wtf? zaznacz persistent obiektowi i już :P daj w draw: GML draw_sprite_ext(sprite,subimg,x,y,xscale,yscale,rot,color,alpha) i zamiast color dajesz nazwę koloru, czyli np. c_black itp :P I sobie z tym popróbuj, albo napisz w jaki sposób chcesz zmieniać kolory Bo inaczej ciężko mi będzie Ci pomóc :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 wtf? zaznacz persistent obiektowi i już :P Kreator to chyba nazwa roomu :P Poszukaj na gmclan w przykładach, tam kiedyś chyba widziałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 Nie znasz się, Lenin :P Tworzysz zmienną global.color = c_red (domyślnie) Tworzysz tablicę wyboru, np. wybor_kolor[0] = c_red; wybor_kolor[1] = c_blue; wybor_kolor[2] = c_green; Tworzysz zmienną odpowiedzialną za wybór, np. wybor = 0; W evencie wciśnięcia strzałki w górę wybor = max(0,wybor-1); W evencie wciśnięca strzałki w dół wybor = min(2,wybor+1); I w evencie przejścia do następnego roomu dajesz global.color = wybor_kolor[wybor]; Twoja kulka (!!!) musi być czarno-biała, bo wtedy w evencie step/create dajesz image_blend = global.color Any questions? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 nie ma czegoś takiego jak "event przejścia do następnego roomu" chyba żę chodzi o room start błędy mi się robią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 room start Właśnie. A dokładniej: ROOM START if (room = 1) global.color = wybor_kolor[wybor]; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 Zmieniaj kolor w roomie Kreator, a obiektowi zaznacz Persistent. Lub przy zmianie koloru daj zmienną globalną. np. global.kolor=1; global.kolor=2; global.kolor=3; itd. i w roomie gdzie się gra daj if global.kolor=1 then //zmiana koloru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się